• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijhouden van standen bord/kaartspel via userform naar Exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

NandoW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Ik ben onervaren met userfom en beetje ervaring met Excel. Ik wil via userform de stand bijhouden van een bord/kaartspel. Op een avond spelen we meerder rondes en afhankelijk van de stand (punten) gaat er per koppel een bijdrage in de pot. Als koppel kan je maximaal per ronde maximaal 56 punten halen en minimaal 0. Als een koppel maximaal presteert halen zij 56 punten en hoeven zij niet bij te dragen aan de pot. Iedere punt daaronder dragen zij 0,10 cent per punt in de pot. Voorbeeld: koppel A heeft 42 punten en draagt dus (56-42)x01,10 in de pot (1,40) Koppel B haalt in dezelfde ronde en draag dus (56-35)x0,10 cent bij in de pot (3,10). Ik zou graag deze berekening willen laten doorvoeren vanaf het moment dat ik punten heb geselecteerd in userform. Kan iemand mij op weg helpen. Tevens bestaat de wens om bij te houden hoeveel ieder koppel totaal aan de pot heeft bijgedragen. Alvast hartelijk dank.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan