Bijhouden welke bestanden gedownload worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

twinnie

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hoi, op mijn site staan veel bestanden die men kan downloaden. Nu wil ik graag zien welke bestanden er gedownload worden en ook hoe vaak dit gebeurt. De bestanden staan in een map met submappen op de server.

Moet ik de bestanden in een database zetten om het bovenstaande te kunnen uitlezen?

Vast bedankt,
Twinnie

Je webserver heeft vaak wel een stat-applicatie (zeker als je bij een grote hoster zit) waar je op kunt vragen hoe vaak elke file is opgevraagd.

Ik zou dus je provider even vragen of ie voorzieningen heeft, voor je zelf iets gaat maken :)

Helaas heeft mijn hoster geen stat-applicatie vandaar dat ik het zelf moet/wil bijhouden.

Hoi,

Je zal een script moeten maken waar de downloads opgevraagd worden.
In de link naar dit script moet je een waarde meegeven, bijvoorbeeld het ID van de download.
HTML:
<a href="download.php?id=123">Download</a>

in download.php moet je doormiddel van $_GET deze waarde opvragen en het bijbehorende bestand zoeken en aanbieden voor download.
In een tabel in de database houdt je bij welke bestande je hebt en een veld die weergeeft hoe vaak het bestand gedownload is. Iedere keer als het bestand opgevraagd wordt tel je er 1 bij in de tabel van de bestanden.

Hoi Leon D, juist zo iets zoek ik.

Nu nog een script vinden op internet deze dan aanpassen met mijn gegevens.
Mocht iemand zo'n script hebben, ik zou er graag gebruik van willen maken.

Vast bedankt, Twinnie:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan