bijlage met koppeling via mapoptie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
mij lukt het niet de e-mail bijlage te openen in Outlook Express. In mijn documenten kan deze wel worden geopend. Met de andere e-mailbijlage heb ik daar verder geen last mee.
Onder de paperclip staat

tekst.wmv (2,59MB)

Klik ik dit aan dan krijg ik in het 1e venster de vraag om dit bestand te openen. Er is een vermelding dat het gaat om:

Type Windows Media(TM)-film

Na het openen krijg ik de tekst

Er is voor deze bewerking geen programma aan opgegeven betsand gekoppeld. Maak een loppeling via het onderdeel Mapotie van het confugiratiescherm.

Ik naar conf.scherm bij 'mapoptie' bij 'tabblad bestandstype' heb ik iets aan de extensie WNV gewijzigd nu doet dit ook niet meer bij mijn documenten.
Wie kan mij op weg helpen het te herstellen en mogelijk ook daarbij de bijlage van outlook Express?

bvd Jan

In 'tabblad bestandstype' kun je toch ook een nieuw type toevoegen, 'wmv' in jouw geval, en dit dan koppelen aan de Windows Media Player.

Bij filext.com kun je wat meer te weten komen over bestanden met deze extensie.

De extensie 'wnv' ken ik niet. Bij filext ook niet bekend.

omejan zei:
In 'tabblad bestandstype' kun je toch ook een nieuw type toevoegen, 'wmv' in jouw geval, en dit dan koppelen aan de Windows Media Player.

Bij filext.com kun je wat meer te weten komen over bestanden met deze extensie.

De extensie 'wnv' ken ik niet. Bij filext ook niet bekend.

De extensie WNV was een schijffout.
Ik heb in 'tabblad bestandtype' de extensie weten te herstellen.
Door de wmv te koppelen met 'Windows Media(TM) Audio (wma)' doet nu de de extensie met wmv het weer in 'mijn documenten'. Maar niet in de e-mail-bijlage in Outlook Express? Hoe krijg ik die daar ook werkend?

bvd jan

Laatst bewerkt:
Vreemd.

Staat er bij de wmv en/of wma bestanden zowel bij de actie "openen" als bij de actie "afspelen" een toepassing (bijv. wmplayer) gedefiniëerd die gestart moet worden?

Een verklaring zou kunnen zijn dat vanuit 'mijn documenten' de actie "afspelen" wordt getriggerd en vanuit Outlook Express de actie "openen".

Het hier beschreven probleem met PowerPoint-bestanden (*.pps) is dan vergelijkbaar met jouw probleem met Audio-/videobestanden van Windows Media (*.wmv en/of *.wma).
De aangeboden automated fix is voor jou natuurlijk niet van toepassing, maar de beschrijving 'To fix the problem manually" kan een leidraad zijn bij het handmatig oplossen van het *.wmv probleem.

Laatst bewerkt:
omejan zei:
Vreemd.

Staat er bij de wmv en/of wma bestanden zowel bij de actie "openen" als bij de actie "afspelen" een toepassing (bijv. wmplayer) gedefiniëerd die gestart moet worden?

Een verklaring zou kunnen zijn dat vanuit 'mijn documenten' de actie "afspelen" wordt getriggerd en vanuit Outlook Express de actie "openen".

Het hier beschreven probleem met PowerPoint-bestanden (*.pps) is dan vergelijkbaar met jouw probleem met Audio-/videobestanden van Windows Media (*.wmv en/of *.wma).
De aangeboden automated fix is voor jou natuurlijk niet van toepassing, maar de beschrijving 'To fix the problem manually" kan een leidraad zijn bij het handmatig oplossen van het *.wmv probleem.

In config - mapoptie staat bij de extensie WMA bestandtype 'Windows Media(TM)-audio'
en bij de extensie WMV bestandstype 'WMV-bestand' Als ik dit selecteer komt onderaan het venster te staan:

De WMV-extensie
Openen met: Windows Media(TM)-audio(wma)
U hebt bestanden met de extensie WMV aangepast.
Klik op Terugzetten al u weer hun standaardtype {Windows Media(TM)-film} wilt teruggeven.

Doe ik dat door de knop 'Terugzetten' dan kan ik het WMV-bestand in mijn documenten niet meer afspelen.

Wat is getriggeren?

Het probleem lijkt erg veel op die PowerPoint-bestanden. Ik kan hier zelf niets meer doen om mijn probleem op te lossen.

Ik ben aan het zoeken gegaan naar het bestand welke in de bijlage staat waar die is opgeslagen op mijn schijf.
Als ik de bijlage in Outlook Express open komt een waarschuwingsvenster in de blauwe balk staat het adres:
'C:\Documents and Setting\Eigenaar\Local Setting\Temporary Internet Files\Content.IE5\U1FS.........'
De map 'Content.IE5' ziet ik niet terug zoals boven.
Dit bestand zie ik wel in ''Windows\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5\ .........'

mvg Jan

Laatst bewerkt:
Met triggeren bedoelde ik het activeren van iets (bijvoorbeeld het opstarten van een programma) na het dubbelklikken op het bestand of het kiezen voor 'openen' in Outlook Express.

Ik heb hier wat geëxperimenteerd met de wmv-bestanden en ben tot de conclusie gekomen dat de standaard-instellingen van Windows voor de wmv-bestanden problemen geven bij het afspelen vanuit Outlook Express.
Met enkele aanpassingen zijn die problemen te verhelpen.

Voordat ik ze hier plaats even twee vragen om te voorkomen dat ik onjuiste info doorgeef :

Met welk programma speel je de video's af? Is dat Windows media Player of een andere?

Als je met rechts op een wmv-bestand klikt uit welke acties kun je dan kiezen en welke staat vetgedrukt?
Ik bedoel de acties 'openen', 'afspelen' en 'afspelen met ......'.

omejan zei:
Met triggeren bedoelde ik het activeren van iets (bijvoorbeeld het opstarten van een programma) na het dubbelklikken op het bestand of het kiezen voor 'openen' in Outlook Express.

Ik heb hier wat geëxperimenteerd met de wmv-bestanden en ben tot de conclusie gekomen dat de standaard-instellingen van Windows voor de wmv-bestanden problemen geven bij het afspelen vanuit Outlook Express.
Met enkele aanpassingen zijn die problemen te verhelpen.

Voordat ik ze hier plaats even twee vragen om te voorkomen dat ik onjuiste info doorgeef :

Met welk programma speel je de video's af? Is dat Windows media Player of een andere?

Als je met rechts op een wmv-bestand klikt uit welke acties kun je dan kiezen en welke staat vetgedrukt?
Ik bedoel de acties 'openen', 'afspelen' en 'afspelen met ......'.

Met links dubbelklikken opent bestand 'wmv' in 'mijn documenten' met Nero Show Time.

Met rechts krijg ik menu met vetgedrukt 'spelen' dan openen het bestand weer in 'Nero Show Time'
Met 'openen' waarbij ik de keuze heb uit 3 progr. 1e Windows Media Player, 2e Windows media(TM)-audio(wma) en 3e Real Player.
Ik hoop dat je er wat aan heb.
mvg Jan

Dank je.
Dat steekt wel iets anders in elkaar dan de instellingen hier. Of je iets aan mijn oplossing hebt is dus maar de vraag.
In 'Mapopties' 'Bestandstype bewerken' heb ik in de acties die aan het wmv-bestand zijn gekoppeld een kleine wijziging aangebracht.
Overal waar "%L" stond heb ik dit gewijzigd in "%1"

Voorbeeld : voor wmv-bestanden stond bij de actie 'Afspelen' de 'Toepassing die wordt gestart voor de actie' op
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" /prefetch:7 /Play "%L"
dit gewijzigd in
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" /prefetch:7 /Play "%1"

zo ook bij 'openen' en 'openen met ...'

Eventueel ook bij wma-bestanden.

Mocht dit voor jou niet werken dan kan ik helaas niets anders bedenken.
Wel is het, dacht ik, altijd verstandig bijlagen niet direct vanuit de mail te openen maar eerst ergens op te slaan om de eigenschappen ervan te kunnen bekijken waarna openen cq afspelen minder risico met zich brengt.

Het is mij nu wel duidelijk hoe dit werkt alleen lost het mijn probleem niet op.
Ik zoek verder in ieder geval bedankt voor de moeite.
mvr Jan

Jammer. Succes met zoeken.:thumb:
Als je eruit bent kun je de remedie hier altijd nog plaatsen. Ik blijf benieuwd en een ander met hetzelfde probleem kun je er ook blij mee maken.

Zal ik zeker doen.
Mogelijk weten andere leden wel de oplossing op deze vraag?

mvg.Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan