Bijlagen in verzonden items niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoelosikditop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Hoi,

Ik probeer bij een vriendin een probleempje op te lossen met bijlagen. Helaas ben ik zelf een tijdje geleden naar een ander OS ben overgestapt en daardoor merk ik dat mijn XP-kennis te wensen over laat.

Haar e-mail wordt verzonden en opgehaald met Outlook Express 6 onder XP. Nu blijkt ze een probleem te hebben met het openen van bijlagen in VERZONDEN items (in ontvangen items gaat alles goed).

Ze krijgt de melding dat het te openen bestand in Documents & Settings / gebruikersbestanden / (en dan nog wat; helaas kan ik de volledige omschrijving op dit moment niet verkrijgen / Temporary Internet Files / naam bestand niet bestaat.

Ik heb gekeken in deze directory (uiteraard verborgen bestanden weergegeven), maar ik kan heel deze directory niet vinden, terwijl als ik hem aanmaak, hij aangeeft dat hij wel bestaat. Vaag dus.

Overigens lukt het openen van het bestand ongeveer 1 op de 20 keer wel. Hoewel ik vermoed dat het hier niet mee te maken heeft, zijn de tijdelijke browserbestanden in Internet verwijderd (ik las ergens dat dit het zou kunnen zijn: niet dus).

Geen flauw idee meer wat het wel zou kunnen zijn, het klinkt allemaal heel erg vaag. Een registry-probleem misschien?

Heeft iemand een ideetje hoe dit op te lossen is. Herinstalleren is natuurlijk altijd mogelijk, maar ik wil dat proberen te vermijden (ik zal op zo'n moment natuurlijk vast per ongeluk haar mailbestanden verwijderen.... ;)).

groetjes,

Nicole

Hoi,

'Vaag' probleem.
Het kan natuurlijk zijn dat ze gescande of van internet gekopieerde bestanden direct wil verzenden, terwijl deze nog niet 'officieel' zijn opgeslagen.
Vaak worden deze namelijk als 'tijdelijk' in de temp-directory gezet, min of meer in 'afwachting' van een verdere bewerking.
Ook staat vaak ingesteld, dat een temp-directory bij het afsluiten van Windows automatisch wordt geleegd.
Kortom: gezien het niet consequent voorkomen van het probleem lijkt het toch een 'gebruikersfout' te zijn bij het koppelen van bijlagen.
Ga nog eens goed met haar na, hoe ze dat precies doet en in welke map de betreffende bronbestanden precies staan.

Andere opties:
Klik in OE op menu: Extra > Opties...
Tabblad 'Verzenden'
Klik onder 'Instellingen voor het verzenden van E-mail' op de knop HTML-instellingen en kijk of er een vinkje staat bij 'Afbeeldingen verzenden met berichten'

Hoi,
'Vaag' probleem.
Ja hè? ;)

Het kan natuurlijk zijn dat ze gescande of van internet gekopieerde bestanden direct wil verzenden, terwijl deze nog niet 'officieel' zijn opgeslagen.

Helaas, dit is het niet. Ze slaat altijd eerst de documenten op en bij het opstellen van de e-mail voegt ze hem toe als bijlage. Hij staat dus wel gewoon op haar harde schijf en de ontvanger krijgt het document ook gewoon als bijlage (getest).

Hoi,
Andere opties:
Klik in OE op menu: Extra > Opties...
Tabblad 'Verzenden'
Klik onder 'Instellingen voor het verzenden van E-mail' op de knop HTML-instellingen en kijk of er een vinkje staat bij 'Afbeeldingen verzenden met berichten'
Helaas, dit staat ook al aangevinkt. Ik ga vandaag nog een keer zoeken en hoop de juiste trefwoorden maar te vinden. Mocht iemand anders nog een idee hebben, dan hoor ik het graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan