bijlagen niet leesbaar, niet te openen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter snb
  • Startdatum Startdatum

snb

Verenigingslid
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
20.247
Sinds een aantal dagen zijn bijv, Word-bijlagen en Excel-bijlagen niet meer vanuit Outlook te lezen (voorbeeld) of te openen.
Remedie blijkt: opslaan van de bijlage en openen in Word resp. Excel nadat in het vertrouwenscentrum de opslaglokatie als 'vertrouwd' is aangemerkt.
Wat te doen om bijlagen vanuit Outlook rechtstreeks te raadplegen/openen ?
 
In Excel, choose File > Options.
Choose Trust Center.
Click the Trust Center Settings button.
Click Protected View and unmark the option for Enable Protected View for Outlook attachments.
Click OK on both open dialogs.

Krijg je geen melding/error?
 
Laatst bewerkt:
Ga in Outlook naar Bestand > Opties > Vertrouwenscentrum > Instellingen voor het Vertrouwenscentrum > Bijlageverwerking.Zorg ervoor dat 'Voorvertoning van bijlagen uitschakelen' niet is aangevinkt.Als 'Voorvertoning van bijlagen uitschakelen' al is aangevinkt, probeer het dan aan te vinken en Outlook opnieuw te starten. Haal het vinkje er vervolgens uit en start Outlook opnieuw op.Klik binnen Bijlageverwerking ook op 'Voorvertoningen van bijlagen en documenten'. Zorg ervoor dat alle opties zijn aangevinkt. Als ze al zijn aangevinkt, probeer ze dan uit te vinken en opnieuw aan te vinken na een herstart van Outlook.

If add-ins are causing the issue, try running Outlook in safe mode to disable them and see if it resolves the problem.

Zelf beoordelen.
Clear the Outlook Cache:
  • Cached files might be causing the attachments to not display correctly.
  • To clear the cache, follow these steps:
    • Close Outlook.
    • Navigate to C:\Users\[Your Username]\AppData\Local\Microsoft\Outlook.
    • Delete all files in the Offline Address Books and Outlook folders (don't worry, these will be recreated by Outlook).
    • Restart Outlook.
  • Recreate the Outlook Profile:
    • If none of the above works, try creating a new Outlook profile.
    • Go to Control Panel > Mail > Show Profiles.
    • Click Add, create a new profile, and set it as the default.
 
Laatst bewerkt:
#Senso

Dank voor de suggestie.
Na implementatie komt de feedback.
 
#Senso

Het probleem schijnt opgelost te zijn na uitvinking in het vertrouwenscentrum van Word & Excel.

Dank voor je suggestie !
 
Terug
Bovenaan Onderaan