Bijlagen niet meer te openen bij omgeleide mail

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kekt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kekt

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
Iemand laat zijn zakelijk mail automatisch door Outlook omleiden (dat is niet hetzelfde als doorsturen) naar zijn privémailadres. Dit werkt wel, alleen in geval er een bijlage bij de mail zat, is die niet meer zichtbaar of te openen. In plaats daarvan zijn twee bestanden bijgevoegd: winmail.dat en att0001.dat (hij heeft een Mac, ik weet niet welk emailprogramma).

Ik kan de oorzaak niet vinden. Ondanks dat ik al geprobeerd heb om de e-mailindeling binnen outlook aan te passen (HTML of geen opmaak). Maar dat heeft m.i. geen invloed op de bijlagen.

Wie heeft de oplossing?

Het ligt eraan wat voor soort bijlagen dat zijn als het tekstbestanden in plaintext (platte tekst) zijn zou hij ze moeten kunnen lezen in de Unicode-indeling.
Edit: als je platte tekst gebruikt kun je ook het soort code veranderen onder de knop "tekst zonder opmaak"

Laatst bewerkt:
Ja en die zijn wellicht met een bepaalde opmaak/indeling gemaakt die MAC niet kan lezen,zal nog eens even wat onderzoeken.
Ligt er ook aan welk Office programma er op die MAC zit met dit programma zou je er geen problemen mee moeten hebben volgens MAC experts.

Laatst bewerkt:
Het vreemd is dat wanneer een mail met office bijlage rechtstreeks naar het privémailadres wordt gestuurd, het wel te lezen is.
Voor de duidelijkheid: de bijlage is niet meer te zien, laat staan te openen. Alleen een winmail.dat bestand als bijlage...

Ja dat is heel vreemd daar weet ik ook niet zo 1 2 3 een antwoord op wellicht dat hier nog iemand anders een zinnig antwoord heeft.
Succes en ik hoop voor je dat je het opgelost krijgt.

Laatst bewerkt:
Kijk even hier
Kan het waarheidsgehalte niet beoordelen, maar klinkt plausibel! :) [Desnoods zoek op op Google nog even verder naar
attachment winmail.dat
voor andere meningen/verklaringen.]

Er staat in de commentaren nog een link naar een webpagina (deze) die die 2 bijlagen-types voor je zou moeten converteren. Het privacy statement geeft aan hoe veilig de service is qua privacy. Verder niet getest, dus op eigen risico.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan