Bijlagen niet meer te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computernono

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2004
Berichten
23
:thumb: Ik heb Norton Internet Security 2006 en Oulook Exress.
Alles draait al maanden correct. Nu heb ik inees een probleem met elke vorm van bijlagen in outlook. Word, PDF, foto of Excel, niets is meer te openen.
Ook als ik op internet zit en wil van een veilige site een pdf of word doc. downloaden dan lijkt het of het werkt maar ik zie niets in de betreffende file. Direkt in de explorer openen blijft ook zonder resultaat. Indien ik de mail met bijlage doorstuur naar een andere server (kantoor) en daarop inlog via internet kan ik de documenten wel gewoon openen en opslaan op mijn PC. Als ik Norton uitschakel maakt het niets uit.

Wie kan me helpen??

Computernono
 
Laatst bewerkt:
Je plaatst je vraag in de Antivirus-sectie. Maar heb je al een volledige systeemscan uit laten voeren door Norton? Leverde dat wat op?
 
Zou ik toch even hiermee kijken.

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

    Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")
    Klik op de knop Empty Selected.

    Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Klik op de knop Empty Selected.
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Link Ad-Aware http://www.filehippo.com/download_ad-aware/
 
Niet kan ik meer downloaden

Bandit123,

Bedankt voor je tips. Ik ontdek nu alleen dat mijn probleem nog groter is dan ik dacht. ik kan ook geen software meer downloaden. Ik ga dus nu via een andere PC de software downloaden en op deze PC installeren en dan je tips volgen. Je hoort van me.

Computernono
 
AVG, AdAware, Spybot en ATF niets helpt

Bandit123,

Alles gedaan nagenoeg niets gevonden alleen wat cookies en het probleem is er nog steeds. Zie bijgaand rapport. Heb je nog suggesties. Please?

AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at: 16:08:57 28-10-2006

+ Scan result:



C:\Program Files\Common Files\Real\WeatherBug\MiniBugTransporter.dll -> Adware.Minibug : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@buycom.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@detelegraaf.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@hertz.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@msnportal.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@microsofteup.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@microsoftwga.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@snapfish.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@stats.adbrite[1].txt -> TrackingCookie.Adbrite : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@adbrite[2].txt -> TrackingCookie.Adbrite : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@ad.adnet[1].txt -> TrackingCookie.Adnet : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@burstnet[2].txt -> TrackingCookie.Burstnet : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@www.burstnet[1].txt -> TrackingCookie.Burstnet : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@com[1].txt -> TrackingCookie.Com : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@e-2dj6wfliejdzseq.stats.esomniture[2].txt -> TrackingCookie.Esomniture : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@e-2dj6wjmyshd5wlp.stats.esomniture[2].txt -> TrackingCookie.Esomniture : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@adopt.euroclick[1].txt -> TrackingCookie.Euroclick : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@adopt.euroclick[1].txt -> TrackingCookie.Euroclick : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@goldenpalace[1].txt -> TrackingCookie.Goldenpalace : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@ivwbox[2].txt -> TrackingCookie.Ivwbox : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@ivwbox[1].txt -> TrackingCookie.Ivwbox : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@oewabox[2].txt -> TrackingCookie.Oewabox : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@data2.perf.overture[2].txt -> TrackingCookie.Overture : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@stats1.reliablestats[1].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@stats1.reliablestats[2].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@tacoda[2].txt -> TrackingCookie.Tacoda : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Monic\Cookies\monic@ad.yieldmanager[2].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@ad.yieldmanager[2].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Cleaned.


::Report end

Ik hoor graag van iemand.
Groet
Computernono
 
Wat AVG Anti-Spyware heeft gevonden zijn inderdaad( bijna ) alleen maar tracking cookies, daardoor zal het niet komen dat je je bijlagen niet kan openen.

Ik denk dat het probleem ergens anders zit.
Heb je niks verander bij de instellingen van je mailprogramma?
De veiligheidsinstellingen op hoog gezet ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Geen wijzigingen in outlook aangebracht

Nee, ik heb zeker geen wijzigingen in outlook aangebracht. Ik heb ook al een systeemherstel gedaan naar begin september maar ook dat helpt niet.....
 
Je gebruikt dus alleen Outlook Express, dus niet Outlook 2003 die bij Office hoort?

En probeer eens het volgende:
Extra --> Opties --> Beveiliging --> 'Opslaan of openen ..... niet toestaan' vinkje weghalen / uitschakelen.
En hier ook een topic over een vergelijkbaar probleem.
 
Laatst bewerkt:
Outlook

Aanvullende info.
Als ik in outlook een bijlage van een e-mail wil openen gebeurt er niets. Ik kan klikken wat ik wil.
Als ik via de rechtermuisknop het bestand wil opslaan zegt oulook dat hij de opdracht niet kan uitvoeren. Is dit interessante info?

Computernono.
 
In het begin gaf je aan Norton Internet Security op je systeem geinstalleerd te hebben, daar zit ook een anti-virusscanner in. Je hebt toch niet daarnaast nog een ander anti-virusprogramma? Die kunnen elkaar erg dwars gaan zitten. Zijn er in Norton niet te hoge veiligheidsniveau's ingesteld, of onbewust verhoogd?
 
Ja, het zit heel waarschijnlijk in de instellingen van Outlook of Norton.
Doe even wat ik zei in mn vorige post en bij Norton kijken.
 
Dan verwijs ik je door naar Nucia/Aso
Aanmelden is geheel kosteloos.

5. Eenmaal op Nucia, doe dan als volgt:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.


6. Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)
 
Het probleem is gevonden en opgeslost!!!!!!!!

Heren, (wellicht ook dames)

Dank jullie voor de bruikbare tips en aanwijzingen. Ik heb het gevonden!! Enige tijd geleden heb ik Windows Defender, op advies van een specialist, op mijn computer gezet. Nooit echt wat mee gedaan. Een week of twee geleden heb ik een update gedraaid van dat programma. Om te kijken of het er iets mee te maken had heb ik het programma net gedeïnstalleerd en mijn probleem is weg.
Conflicten, tegenstrijdige instellingen waren dus de oorzaak.

Ik dank jullie nogmaals hartelijk!!!

Computernono:thumb:
 
Mooi dat het uiteindeljik is opgelost, en voor je informatie: voor Windows Defender is een nieuwe versie uitgekomen die niet meer in Beta-versie zit.

En kan je je vraag nog even op Opgelost zetten onderaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan