bijlagen openen in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
er is al het een en ander over opgemerkt en geadviseerd, inclusief tooltjes etc gegeven, maar ik kan nog gewoon een WORD bijlage openen, alleen geen .jpg meer. Dit is gebeurd nadat ik Photoshop 7 verwijderd en opnieuw op een andere schijf geinstalleerd heb.
Bij het aanklikken van een JPGtje zegt ie nu dat het pad niet gevonden kan worden.
Ik heb me echt rot lopen zoeken hoe ik die verwijzing weer kan instellen maar kan 'm niet vinden. Wie weet raad?

theo

'k zou zeggen installeer het programma irfanview 's.
http://www.irfanview.com

maar goed:
- map openen
- dan in de bovenbalk op "Extra" klikken
- dan "Mapopties..."
- Bestandstypen

Irfanview draaid al bij me.
Wat bedoel je precies met: map openene etc?
welke map?
In Microsoft Outlook >extra, zit geen "mapoties".
ik drai met XP

theo

Geplaatst door theo koeten
Irfanview draaid al bij me.
Wat bedoel je precies met: map openene etc?
welke map?
In Microsoft Outlook >extra, zit geen "mapoties".
ik drai met XP

theo

gewoon een map op je computer (dus niet in outlook)
en probeer dit 's bij irfanview:
- Options
- Properties
- Tabblad "Extensions"

Bestanden openen.

Een andere mogelijkheid is dat je met rechts klikt op het betreffende bestand.

Kies dan "openen met... "programma kiezen" " kies uit het menu het programma dat je bv. voor die .jpg wil gebruiken.

Vink desnoods het vakje "dit type bestand altijd met dit programma openen.

Als dit niet lukt heb je waarschijnlijk Photoshop iets te grondig verwijderd en is (zijn) er bestanden gewist die je liever had gehouden.

Suc6.

helaas krijg ik niet de keus "Openen met", was dat maar zo dan was het probleem er niet.
M.O. zegt dat het opgegeven pad niet gevonden kan worden, dat moet dus ergens ingesteld worden.
Maar waar??

theo

Ga naar de Configuratiescherm.
Daar moet je dus boven op Extra kliken.
Vervolgens kies je voor mapopties en daarna tabje Bestandstypen.
Zoek in dat lijst: jpg en/of jpeg op.
Klik op deze dan zie je: opent met...
Je kan dan op het tabje: Wijzigen kliken en vervolgens andere programma (bijv. Irfan) aanwijzen om deze bestanden te openen.
Vergeet vinkje niet en klik op Toepassen

Succ6
Falco

BINGO !!!
Dat zocht ik. Bedankt!
Maar...... 1 klein probleem nog en dat heeft volgens mij te maken met de lokatie OF installatie van Pshop 7.
Ik heb Pshop 7 verplaatst van C naar K (verwijderd en opnieuw geinstalleerd).
Het icoontje van PS7 komt nu niet meer voor in de "map opties" onder extra, je kan dat opzoeken (bladeren) en ik klik het icoon van PS7 op de K lokatie aan. Hij komt dan echter niet in het bestandsoverzicht. Het lijkt er op dat deze functie alleen voor de ROOT schijf geld.
Als dat zo is dan hebben we een een probleem getackeld waar heel veel mensen mee worstelen!!!!

theo

Graag gedaan :D

Dat andere weet ik niet. Al mijn draaiende programma's zijn op C. Op andere partitie heb ik alleen documenten + het mapje van My shared folders (Kazaa). Ik heb dat mapje van Kazaa op andere partitie gezet i.v.m. ruimte.

Groetjes
Falco

Geplaatst door theo koeten
helaas krijg ik niet de keus "Openen met", was dat maar zo dan was het probleem er niet.
M.O. zegt dat het opgegeven pad niet gevonden kan worden, dat moet dus ergens ingesteld worden.
Maar waar??

theo

als je je shift knop ingedrukt houd tijdens het rechts klikken op het bestand zou je wel openene met... moeten zien

Held

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan