Bijlagen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik wil mijn mailbox opkuisen. Heb een boel grote bijlagen verwijderd. Die zijn niet meer te zien, maar de grootte van de mails blijft ongewijzigd. Hoe komt dit?
 
Ik heb wél Outlook en wil eerst wel eens weten hoe je hebt opgeruimd. Normaal gesproken moet je, als je mails verwijderd, óók de prullenbak leegmaken, anders gebeurt er nog steeds niets.
 
Hé Octafish
Met het verkeerde been uit bed gestapt :( ?
"In het kader van "Nutteloze antwoorden' zou deze wel eens met stip op 1 binnen kunnen komen :)."
In al die jaren dat ik Outlook gebruik nog nooit de prullenbak geleegd?
Alle gekheid op een stokje, die wordt minstens dagelijks geleegd.
Maar ik wil enkel de bijlage weg, niet de inhoud van de mail. Dus ik verwijder de bijlage met rechter muis, en bewaar het bericht.
Bijlage is dan weg, maar de grootte van de mail blijft onveranderd (probleem ook beschreven in de link van Senso, heb nog geen tijd gehad om dat te testen). Volgens mij had ik dat probleem nooit in de vorige versies.
Dus ik blijf zitten met mails met weinig tekst, zonder bijlage maar wel enkele MBs groot.
 
Nee, niks mis met mijn bed :). Maar het is een bekend probleem, dat je kan oplossen door de ost en pst bestanden te comprimeren.
 
Onder water zijn .ost en .pst bestanden databases. Die hebben de typische eigenschap om niet lineair te groeien en krimpen gelijk met de inhoud. Dus comprimeren is de enige oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan