bijna geen geluid te horen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klossie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Hallo, ik heb een probleem
ik wil graag weer geluid, dat uit mijn versterker komt, op mijn pc kunnen horen.
Tot een week geleden was dit nog prima, maar nu moet ik de boxen voluit zetten om heel iets te horen
Het is aangesloten op mijn mic-in van mijn pc (ik weet dat het eigenlijk op de line-in moet maar die klinkt nergens naar en mic-in heeft altijd perfect gewerkt)
Wie kan me helpen?
Groeten Wouter

Heb je al eens gekeken onder start/config.scherm/geluiden en audioapparaten?
Loop de schermpjes eens door en kijk of er ergens iets gedempt staat.

ik denk dat je wave-instelling dicht staat ( te bereiken via antwoord van elisa) en je boxen via je microfoon ingang te laten spelen , lijkt me geen goed idéé!

bas9 zei:
ik denk dat je wave-instelling dicht staat ( te bereiken via antwoord van elisa) en je boxen via je microfoon ingang te laten spelen , lijkt me geen goed idéé!
geluid van boxen loopt niet via de mic-in maar het signaal van de versterker komt via de mic-in de pc in. Heb alle instellingen openstaan dus daar kan het denk ik ook niet aan liggen.
Dus wie weet het?

Hallo

De mic. ingang is mono .

De mic. ingang leverd ook voedingsspanning naar buiten (om de microfoon te voeden)

Het is dus niet erg gezond zowel voor de p.c. als voor de audio bron om de mic.ingang te gebruiken.

De enige korrekte oplossing is de line - in , waar je een signaal van +/- 0.5V dient in te voeren (b.v.b. de uitgang van een c.d. speler)

In uw eerste post vermeld je dat het nergens naar klinkt (vermoedelijk wordt de p.c. ingang overstuurd omdat je veeel te veel signaal invoerd)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan