pamelala
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 aug 2003
Goedenavond!
Eerst wat gegevens.
We hebben adsl van tiscali met als modem:
zyxel prestige 650R-31.
En een sitecom wl-025 (2 computers op aangesloten).
Op beide computers staat XP, maar zitten niet in een gezamelijk netwerk (om bestanden te delen).
We hebben nu ongeveer een maand Adsl zonder problemen tot 4 dagen geleden --> bijna geen upload meer!
Een mailtje versturen met een bijlage van 25kb lukt al niet! (een testmail zonder bijlage lukte wel)
Ben al heel vaak bij speedtest geweest om m'n upload te testen, maar dat gaat ook niet. De downloadsnelheid is nog hetzelfde als voorheen, maar ik merk wel dat internet een stuk langzamer is.
Bij dc++ kunnen ze niet eens m'n filelist uploaden en wordt ik dus van heel veel hubs afgegooid
het volgende heb ik geprobeerd:
* norton, housecall en ad-aware laten scannen
*De modem en de router gereset, maar zonder effect.
*Systeemherstel (bij de computer die boven staat)
*De sitecom weggehaald (om te kijken of ik poorten zou moeten opengooien) en alleen via de zyxel geprobeerd, maar nog steeds geen upload!
*Tiscali gebeld en die gaven 3 opties
1. Drivers updaten --> gedaan
2. Firmware ugraden --> gedaan (v.d. Sitecom)
3. Een bridge maken bij je zyxel setup --> gedaan, maar dan heb ik geen internet meer (van de zyxelsetup snap ik maar weinig).
Hebben jullie nog wat tips????? Of is het verstandig om beide pc's te formatteren???
Alvast bedankt!!
Eerst wat gegevens.
We hebben adsl van tiscali met als modem:
zyxel prestige 650R-31.
En een sitecom wl-025 (2 computers op aangesloten).
Op beide computers staat XP, maar zitten niet in een gezamelijk netwerk (om bestanden te delen).
We hebben nu ongeveer een maand Adsl zonder problemen tot 4 dagen geleden --> bijna geen upload meer!
Een mailtje versturen met een bijlage van 25kb lukt al niet! (een testmail zonder bijlage lukte wel)
Ben al heel vaak bij speedtest geweest om m'n upload te testen, maar dat gaat ook niet. De downloadsnelheid is nog hetzelfde als voorheen, maar ik merk wel dat internet een stuk langzamer is.
Bij dc++ kunnen ze niet eens m'n filelist uploaden en wordt ik dus van heel veel hubs afgegooid
het volgende heb ik geprobeerd:
* norton, housecall en ad-aware laten scannen
*De modem en de router gereset, maar zonder effect.
*Systeemherstel (bij de computer die boven staat)
*De sitecom weggehaald (om te kijken of ik poorten zou moeten opengooien) en alleen via de zyxel geprobeerd, maar nog steeds geen upload!
*Tiscali gebeld en die gaven 3 opties
1. Drivers updaten --> gedaan
2. Firmware ugraden --> gedaan (v.d. Sitecom)
3. Een bridge maken bij je zyxel setup --> gedaan, maar dan heb ik geen internet meer (van de zyxelsetup snap ik maar weinig).
Hebben jullie nog wat tips????? Of is het verstandig om beide pc's te formatteren???
Alvast bedankt!!
Laatst bewerkt: