bijna professionals / vrijwilligers / website bouwers gezocht. Joomla/Drupal/Anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwkoster

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Hallo,

Eerder deze dag heb ik een topic gestart.
Echter van hieruit was er veel onduidelijkheid en dit leidde tot chaos.

Ik ben bezig met een idee. Als ik het moet omschrijven zonder te vertellen wat echt mijn idee is, bouw ik een datingsite.

Nu gebruik ik veel Joomla, en Drupal. Echter ik ben bang dat dit uiteindelijk allemaal niet zo goed gaat werken.
Veel plug-in, modules en andere componenten zijn niet compleet. ik moet dan zelf bouwen... :( en daar ben ik helemaal niet goed in.
Dus ik kan redelijk veel in joomla en drupal, maar programmeren kan ik nog niet. Ik loop nu zeker een aantal jaar achter op de rest.

Mocht mijn idee werkelijk iets goeds zijn en het word "groot". ben ik bang dat alles als een kaartenhuis in elkaar zakt.
En tegen die tijd kun je niet meer terug en moet je werkelijk professionals inhuren.

Ik wil zeker in het begin en dan praat over een half jaar tot een jaar, niets verdienen. (ach ja, wil ik wel maar dat zal niet gebeuren).
Grote uitgaven kan ik me dus niet veroorloven.
En toch moet ik beginnen met een solide basis.

Dus ja, ik ben van mening dat ik een goed idee heb... ik kan het dus nog alleen niet nog bouwen... en ik wil mijn idee niet zomaar delen. straks wordt het gejat of gekopieerd door iemand die al super goed is.
Alles moet super low budget, geld investeren voor een host en domeinen vind ik om te beginnen al genoeg.

Nu dacht ik. er zijn vast studenten, bijvoorbeeld studenten van de universiteit die dergelijke projecten zoeken.
Een bijna professional kan mij heel goed helpen met een basis, of plug-in of weet ik wat er nog meer bij komt kijken.
Hier moet vast iets voor bestaan. veilingen/soort marktplaatsen.
En mocht hij/zij iets hebben gemaakt. dan geef je daar een vergoeding voor. Dat is een win-win situatie.

Wie kan met me meedenken? is joomla/Drupal genoeg? of moet ik aan iets anders denken.

Aantal criteria:
profielen maken door de gebruiker.
profielen categoriseren
zoeken
chatten
beoordelen
enz
eigenlijk vrijwel alles wat je ook bij een badoo vindt.

Geloof me. ik ga geen datingsite bouwen.... Maar in de techniek, lijkt het daar wel op.

Aan de Mods: Vanmorgen zijn we slecht van start gegaan. Ik was niet helder genoeg. dat klopt. Excuses hiervoor. Ik vind het ook lastig om te omschrijven wat ik graag wil. zonder concreet te vertellen wat mijn ideeën zijn :)
Maar ik vind ook dat de eerste reacties heel naar waren. Niet bepaalt vriendelijk. Vind ik echt ongepast op een Forum
Dat was ik vroeger niet zo gewend. Hopelijk kunnen we nu een betere topic starten.

Schrijf eens een bedrijfsplan en geef een paar euro uit aan een goede jurist. Die kan een prima doortimmerde NDA voor je in elkaar zetten. Kun je relatief veilig met programmeurs werken en het idee delen.

Alternatief. Laat losstaande modules door verschillende partijen bouwen. Zo heeft niemand kennis van het geheel.

Hey Rogers,

Dat klinkt absoluut als een goed plan!
maar nog heel onbekend allemaal. Ik had er nog niet zo naar gekeken. omdat ik er niet mee ben begonnen als een business.

Het alternatief was ik ook eerst van plan. echter, omdat het low budget moet. kan ik geen echte professionals betalen.
Ik ben ook zeker niet te lui om zelf te leren programmeren.
Hoe tof zou het zijn als je zelf dingen hebt geschreven die goed werken :)

wie is er bekend met de betere online cursussen voor het volgende?
PHP
CSS
Framework
MySQL database bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan