bijna volle hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
de hardeschijf (c) van mijn vriendin is bijna vol, ze heeft nog maar 1,65 gb over. hoeveel vrije ruimte heeft windowxp nodig om goed te blijven werken?.

Net zoveel als dat het wisselbestand moet kunnen claimen, + nog wat extra, maar een ander probleem heeft ze geheid nu al: defragmenteren van het systeem zal al niet meer kunnen, daartoe moet er 15% hdd vrije ruimte zijn en tenzij de gehele hdd slechts 5 giga omvat, is defragmentatie thans al niet meer mogelijk.

Laatst bewerkt:
Heb je meerdere partities, dan heb je geluk.
Anders even harde schijf bij zetten, om bestanden over te zetten.

Daarnaast als je hdd bijna vol zit, gaat je pc ook langzamer lopen.

Is het een laptop? Als je geen extra partitie hebt, moet je even wat bestanden gaan branden en eraf halen zodat je wel weer ruimte hebt. Eventueel een externe harde schijf dan, 500 GIG zal ongeveer 80 euro gaan kosten.

Ik hoor wel wat je van plan ebnt te gaan doen...

over zetten van de ene partitie naar de andere partitie kan met partition magic, maar wel de volledige versie!

antwoord voor pasja:d'r hardeschijf is echter 24 gb groot, maar ik denk dat er veel wan er in c/programma's staan weg kan, maar ik weet niet welke wel en welke niet. formateren lijkt me een goede oplossing, maar de computer is niet van mij dus ik doe hetook niet.
antwoord voor DJArtistic: zoals ik al schreef stqaan de meeste bestanden in c/programma's en kopieren is geen optie wand als ik het verkeerde kopieer kan het zijn dat d'r windows het niet meer doet

Plaats maar 1 of 2 screendumpjes van het softwarescherm van configuratiescherm. Daarnaast, als er maar één hdd in het systeem zit, dan houdt het even allemaal op.

antwoord voor pasja:d'r hardeschijf is echter 24 gb groot, maar ik denk dat er veel wan er in c/programma's staan weg kan, maar ik weet niet welke wel en welke niet. formateren lijkt me een goede oplossing, maar de computer is niet van mij dus ik doe hetook niet.
antwoord voor DJArtistic: zoals ik al schreef stqaan de meeste bestanden in c/programma's en kopieren is geen optie wand als ik het verkeerde kopieer kan het zijn dat d'r windows het niet meer doet
Probeer maar eens te defragmenteren, dat gaat een foutmelding opleveren.

Laatst bewerkt:
Opschonen

Beste Pasja,
Optie 1

Heb je de PC al proberen op te schonen Windows heeft de nare eigenschap om alles te downloaden en niks te verwijderen. Dit wil zeggen bestande die niet meer gebruikt worden.
Er zijn verschillende programma's om deze bestanden te verwijderen, één die ik kan aanraden is ATF Cleaner Deze verwijderd een heleboel rotzooi van de PC mijn record is 4GB ( dus kan zeker veel schelen)

Optie 2

Heeft wel wat risico maar is ook een grootte vervuiling op de PC
- Zet als eerst de verborgen mappen aan onder Map Opties
- Ga dan naar C:\WINDOWS.
- Hier zul je zien dat er heel veel mapjes met een $ staan in het begin.
- Deze kun je allemaal weg gooien.
:shocked:!!!! LET WEL OP ALS JE WINDOWS HERSTEL PUNTEN HEBT GEMAAKT DAN WORDEN DEZE GEWIST!!!!:shocked:

Optie 3

Deze optie vecht wel enige computer vaardig heden maar is zeker wel de beste optie
Je kan met het programma Norton ghost 2003 exacte kopieën van je hardeschijf maken. Je kunt dan een groteren hardeschijf kopen en deze dan kopiëren naar een grotere hardeschijf. Zonder dat je de Windows opnieuw hoeft te installeren.

Ik hoop dat je hierbij geholpen bent.

alle 3 interesante opties: optie 1 zal ik proberen, 2 heb ik gedaan en 3 heb ik toen zelf eens uitgevoerd. ze had vanmiddag plots vlink wat ruimte erbij gekregen. zal dit een virus geweest kunnen zijn die de hardeschijf vol zet?

Re:

Het lijkt mij van niet ken wel virusen die je process lijst optimaal belasten maar nog nooit gehoord van een virus die de PC vol met roemel zet maar zeg nooit nooit:P zijn er gek genoeg voor op het te schrijven

Maar het probleem is opgelost dan denk ik dat het forum dicht kan

Gr tibbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan