Bijplaatsen geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theLord

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Hallo,

Ik wil graag 1 Gig geheugen bijzetten in mijn PC. Er zit nu 2 x 512 mb in van Corsair 667 Mhz PC 5300.
Deze staan in bank 1 en 3 en voor zover ik weet dus in Dual Channel mode.
Wanneer ik nu weer 2 reepjes erbij zet in 2 en 4, werkt dit dan ook in Dual Channel. Op de beurs dit gevraagd en krijg tegenstrijdige antwoorden.
En is er verschil tussen 2 losse reepjes van 512 mb en een kit van 1 gb. Of is die kit ook gewoon 2 losse reepjes. Wat moet ik dan nemen, prijstechnisch is natuurlijk een kit dan aan te raden????

Intel Core 2 duo 6400, Asus P5B-VM, en zoals gezegd 2 x 512 PC 5300 Corsair DDR2 geheugen.

Bij voorbaat dank voor een reactie.

TheLord,

:confused:

Als het goed is kun je in de handleiding van je moederbord het antwoord vinden, wat betreft dual channel.

De kits zijn zo samengesteld dat de geleverde geheugenreepjes altijd met elkaar zullen samenwerken, als je 2 losse koopt wordt dit niet gegarandeerd.
Als een kit ongeveer dezelfde prijs is als 2 losse zou ik altijd doen, maar als de 2 losse veel goedkoper zijn dan zou ik voor 2 losse gaan. Tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad met verschillende merken geheugen bij elkaar.

Als het goed is kun je in de handleiding van je moederbord het antwoord vinden, wat betreft dual channel.

De kits zijn zo samengesteld dat de geleverde geheugenreepjes altijd met elkaar zullen samenwerken, als je 2 losse koopt wordt dit niet gegarandeerd.
Als een kit ongeveer dezelfde prijs is als 2 losse zou ik altijd doen, maar als de 2 losse veel goedkoper zijn dan zou ik voor 2 losse gaan. Tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad met verschillende merken geheugen bij elkaar.

Ik kan, voor zover ik eruit kom, 4 reepjes plaatsen van 2 gb elk, max 8 gb non-ECC un-bufferd memory.
Daar staat nog bij: Dual Channel memory architecture.
Ik neem aan dat wanneer ik er 2 reepjes bijzet, zoals gezegd op 2 en 4 dat dit dan dus ook in Dual Channel mode werkt..
En volgens mij zijn de kits overal net ff goedkoper dan 2 losse en volgens jouw is dit nog beter ook, dus..... gaan met die banaan.

Bedankt voor de informatie en ik ga het proberen.

Inderdaad 2 en 4 modules zouden dan in dual channel werken.
Veel plezier van je nieuwe geheugen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan