Bijplaatsen geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morai

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
4
Sinds een halve week heb ik het idee dat mijn systeem een derde langzamer is. Geen idee wat hier de oorzaak van is, maar ik merk dat mijn geheugengebruik aan de hoge kant is.

Omdat het systeem aangeeft dat er maar 1GB ramgeheugen is geinstalleerd, en ik in de task manager kan zien dat hij redelijk vaak op meer dan 70% geheugengebruik zit (zonder meer dan enkele browservensters open te hebben) leek het me handig om er wat bij te plaatsen.

Hieronder mijn gegevens.
(uit systeem via besturingssysteem)
Windows 7 Home premium SP1
Intel Core 2CPU 6320 186GHz
1,00 GB ram
64 bit besturingssysteem

(via interngeheugen.com scan)
Moederbord Merk: AS Rock Model: G41C-GS
Aanwezig geheugen: 2048 MBytes
Snelheid Geheugen PC2-5300
Maximale capaciteit per module:
4096 MBytes
Uitbreiding:

2 slots
(1 bezet)
Module 1:

1024 MB
DDR2 PC2-5300 Regular UDIMM
Module 2:

1024 MB
DDR2 PC2-5300 Regular UDIMM

Nu is mijn vraag:
Waarom geeft de scan die ik gedaan heb dat ik 2x die 1GB ram heb terwijl mijn systeem maar 1,00 GB ram aangeeft. Mocht dit een fout zijn, hoe lost ik dit op.
En als subvraag; zou het verstandig zijn om hier meer geheugen bij te plaatsen als het systeem op 1 GB zit (geheugen heeft bij mij de laagste score in de windows prestatie index, al heb ik geen idee hoe accuraat die index is.)

Mochten er meer specificaties nodig zijn om de vraag te beantwoorden, dan hoor ik dat graag.

M.V.G.
Morai
 
Welkom bij de Helpmij!

Ik vermoed eerder dat die scan jou laat weten hoeveel geheugen je maximaal kunt plaatsen. Daarnaast geeft die scan toch ook wel andere informatie die wél overeenkomt met hetgeen Windows jou laat weten. Er staat immers in de resultaten van de scan ook :
2 slots
(1 bezet)
en dat is wél zoals Windows het jou laat zien.

Wat je subvraag betreft : jazeker ga je dat merken als je het geheugen van 1 naar 2 giga verdubbelt.

Laat bijv. ook eens de PC Wizzard 2013 naar je systeem 'kijken'.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Welkom op Helpmij.nl

Heb je al eens gekeken of alle twee de geheugen ddr 2 sloten vol zit
En je moederbord kan ook ddr 3 geheugen aan misschien een optie om daarop over te stappen bv deze
 
Ik heb net gekeken.

Volgens mij zie ik 4 geheugenslots, waarvan er in 2 een geheugendinges zit. vlnr geel (filled) blauw (open) geel (filled) blauw (open)
Even het stof wegwegen en ik zal de specificaties hier eens neertypen.

In elk geel slotje zit een kaart Samsung 1GB 2Rx8 PC2 5300U-555-12-E3 M378T2953EZ3 - CE6 0727

Betekent dit dat die 2 combined samen 1 GB ram produceren?

Verder is deze computer al vrij oud, ik ben vooral op zoek naar iets dat dit ding nog ongeveer anderhalf jaar voor relatief licht gebruik (oudere games or <15 browsertabs) redelijk mee kan laten gaan. Wat wordt er daarvoor aangeraden?
edit, ik zie dat Modag een geheugenmodule aanraadt van <40 euro, dat is ongeveer wat ik eraan wil spenderen. Is dit voor een relatieve leek gemakkelijk zelf te vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zou toch 2 gig moeten zijn dat wordt even testen eerst 1 voor 1 in 1 slot proberen doen ze het alle twee dan 1 voor 1 in het andere gele slot proberen

Op zich makkelijk te doen kijk eens hier
 
Laatst bewerkt:
Ik kan in principe de PC uitschakelen en dan die kaartjes er voorzichtig uithalen en opnieuw instoppen? Geen installatie nodig?
 
Na even met trilhandjes de kaartjes verwisseld te hebben heb ik nu tot mijn verrassing 2 GB geheugen geinstalleerd.

Ik kan dus in principe deze 2 kaartjes vervangen door een DDR3 kaartje, of eventueel bijplaatsen maar dan moet ik eerst kijken of die kaartjes compatible zijn met die ik nu heb.

Ik beschouw deze vraag als opgelost.

Dank.

Morai
 
Hoi,

Bij plaatsen zal niet gaan of het is ddr 2 of ddr3 niet samen dus dus wil je veranderen zal je oude geheugen eruit moeten halen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan