• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijsnijden afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

snitsel

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Beste,

Sinds ik met Excel 2007 werk vind ik nergens meer de functie terug om een afbeelding bij te snijden of de "Crop" knop die normaal in Excel 2003 snel terug te vinden was via de toolbar afbeelding.

Kan er mij iemand verder helpen hoe ik dus een afbeelding moet bijsnijden in excel 2007?

mvg

Snitsel

Als je een afbeelding selecteert, dan kan je in de ribbon "opmaak" in het vakje "grootte" kiezen voor "bijsnijden".

Als je een afbeelding selecteert, dan kan je in de ribbon "opmaak" in het vakje "grootte" kiezen voor "bijsnijden".

En waar vind ik de ribbon opmaak dan terug? Of moet ik deze ergens inschakelen via de opties ofzo?

alvast bedankt

De ribbon is inderdaad (vind ik teminste) een onding...

Zie plaatje voor wat uitleg over bijsnijden. Je moet wel eerst op een plaatje klikken voordat de 'opmaak' ('format') optie beschikbaar komt!

Succes! :thumb:

Bijlagen

• Picture3.png
    Picture3.png
    82,2 KB · Weergaven: 124
De ribbon is inderdaad (vind ik teminste) een onding...

Zie plaatje voor wat uitleg over bijsnijden. Je moet wel eerst op een plaatje klikken voordat de 'opmaak' ('format') optie beschikbaar komt!

Succes! :thumb:

Nja, ik snap het al waar de fout is. Ik moet altijd tekeningen plakken in excel vanuit autocad. Toen ik excel 2003 had kopieerde ik de tekening en plakte ik die in excel, toen werd deze beschouwd als een afbeelding. Als ik nu het zelfde doe in excel 2007 en ik dubbel klik op de gekopieerde afbeelding dan opent hij deze in autocad terug en in 2003 deed hij dit niet. Dit zal het verschil zijn dat excel 2007 mijn tekening niet als afbeelding beschouwd en daardoor krijg ik de ribbon niet te zien!
Ik kan het alleen maar via "print screen" doen dus.

toch bedankt!!!

Via Paste Special kun je vaak kiezen hoe je je gekopieerde gegevens wilt plakken. Zo kun je een Excel tabel als een plaatje plakken. Wellicht kan dat ook met je AutoCad tekening?

Ah, dit zou wel kunnen, Ik zal het de volgende keer proberen via speciaal plakken.
Dank je wel Etri voor de antwoorden.
groetjes!!!

Ah, dit zou wel kunnen, Ik zal het de volgende keer proberen via speciaal plakken.
Dank je wel Etri voor de antwoorden.
groetjes!!!

Als je vraag beantwoord is, wil je dat dan onderin het scherm aanklikken.

Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je vraag beantwoord is, wil je dat dan onderin het scherm aanklikken.

Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Ron

Voila, bij deze is dit al gebeurd...ik had er al naar gezocht maar ik wist niet waar ik de optie had om deze af te sluiten, ik wachte tot ik een ging krijgen om deze af te sluiten.

Het lukt nu dus idd via kopieren en speciaal plakken in excel, dan heb ik een gewone afbeelding. thx voor de hulp.

greets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan