• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bijtellen met rowsource

Status
Niet open voor verdere reacties.
Suggestie

Morgen heren,

Bedankt voor de oplettendheid Luc, moet met copieren zijn gebeurd. Had ik moeten zien!
Ik Gebruik Excel uit Office 2003 v11.65

Je vraag om in 3 groepen toe te voegen en te verwijderen is zeer lastig
gezien de huidige layout.

Het gaat uit eindelijk om de groepskorting.
Je zou voor ieder hetzelfde tarief kunnen hanteren en bij de betaling een korting kunnen geven aan klante met een bepaald kenmerk.

Denk daar eens over. Ik zal het ook doen.

Misschien is het mogelijk om de groepen verschillende namen te geven. Pas geleden hebben we een topic gehad waar via vba een rij werd ingevoegd. Hierdoor zou het aanmaken van een nieuwe naam in een bepaalde groep mogelijk zijn. Alleen moet dan wel de code voor de listbox op namen selecteren worden aangepast.

Maar misschien is de suggestie van Luc beter. Indien je in kolom S een codeteken plaatst
kun je altijd een groepscode selecteren. Het maakt dan niet uit of de naam onderaan de lijst wordt ingevoerd. Je kunt hem dan ook op alphabetische volgorde sorteren.

Ik wil je wel aanraden om op blad drie de namen niet handmatig maar via celverwijzing deze lijst blijft dan altijd synchroon met de lijst Namen

hallo iedereen,

ik vannacht ook nog eens na liggen denken over het invoegen in verschillende groepen. toen herinnerde ik me dat ik ooit eens op de site van Luc Heyndrickx ooit eens het bestand tekstmanipulatie gedownload heb. als ik nu achter namen die gereduceerd tarief krijgen een uitroepteken zet en door middel van dit bestand een korting geef van een X% bij betaling zou het ook opgelost zijn. het probleem is alleen dat het blad ALLEN met het overzicht er dus niet overzichtelijker van wordt, en dat blad zou wel elke maand vernieuwd op internet moeten komen te staan.
het mooiste zou dus zijn om een regel in te voegen.

de namen op blad drie had ik inderdaad geprobeerd te linken aan "namen" op blad 2. maar daar zat dus het probleem met "verwijzingen naar andere bestanden". omdat ik dat blad had gekopieerd. nu opgelost.

Bijlagen

goede avond allemaal,

bedankt voor het herstellen van "het c foutje" LucB. wat je verder gedaan hebt met de tarieven was ook goed, maar ik handhaaf liever de tarieven die afgesproken zijn. door jou aanpak geinspireerd ben ik tot deze aanpak gekomen. simpel maar gericht. (zie "ALLEN(2) kolom M&N).
nu zou ik alleen nog graag een extra blad willen waarop alleen de namen die gereduceerd tarief drinken. dit blad kan dan op de site van de organisatie komen. ik kom zo snel niet tot een goede oplossing.
dan nog de vraag hoe ik ook via het toetsenbord ook de aantallen in de drankenkiezer aan kan slaan.
en de vraag of als de drankenkiezer geopend wordt standaard de één al is aangeklikt. kan ik gewoon de sub van het cijfer 1 kopieren en in de startknop-macro zetten achter "drankenkiezer.show"?

met vriendelijke groet,

frank

Hallo Frank,

Dat extra blad met namen is voor elkaar.
Je andere vragen weet ik niet.
De cijfer-knoppen op de userform reageren op het click-event en niet op toetsaanslagen
voor zover ik weet.

Bijlagen

oké Luc,

voor dit moment hartstikke bedankt, je hebt me veel geholpen. je had jezelf al in de lijst gezet , wat mij betreft mag je een keer wat komen drinken.
ik ga nu proberen het hele verhaal in het eigenlijke bestand te plaatsen.
als er iemand nog antwoord weet op de andere twee vragen hoor ik dat graag.

in ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp.

ik laat deze vraag nog een aantal dagen op onopgelost staan, zodat er nog mensen kunnen reageren en zodat ik kan proberen dit voorbeeld bestand in het echte bestand te integreren.

frank

Goeiendag heren,

Ben even weg geweest.

Frank: Luc heeft gelijk de nummer toetsen reageren inderdaad op een clickevent. en vullen dan een van de twee variabelen die daarvoor zijn gedefinieert. Zou je daar een default waarde in zetten krijg je rare aantallen op het moment dat je wel een aantal wilt selecteren.

Verder heb ik een aantal dingen aangepast en beveiligingen ingebouwd.( Zie Home)

Hoop dat je er wat aan hebt.

Bijlagen

goede middag allemaal,

Icodee, ik geloof inderdaad dat ik het verhaal over nummertoetsen en standaardwaarde maar even moet vergeten.

verder ziet de bedoeling van wat je hebt gedaan er heel goed uit. een heel goede verbetering vind ik het feit dat iemand met een hoge rekening niet kan worden verwijderd en opnieuw aangemaakt in de lijst. goed over nagedacht.
jammer genoeg kan ik het bestand weer niet goed bekijken. ik krijg weer een compileerfout in de module start Sub start in de regel: If Cancel = True Then

en dan nog een vraag: als men ongelimiteerd toe kan voegen, moet ik de rijen met bedragen in de sheet ALLEN dan ook een stuk omlaag zetten, of denk je dat het nodig is een rij in te voegen als er een naam wordt toegevoegd?

verder ben ik zeer tevreden en zal ik vandaag eens gaan proberen alles over te zetten.

Frank, Leo,

Zet onder Sub start()

Dim Cancel As Boolean

dan krijg een mooi stukje werk te zien.
Complimenten aan Leo.

inderdaad Leo, ook complimenten, aan jullie beiden eigenlijk.

ik vind het leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is. perfect!

Goede morgen,

Jammer nou, gewoon vergeten weg te halen. Cancel = True zou alleen maar werken als de reactie op de knop Annuleren een boleaanse waarde waar of onwaar zou zijn.

InputBox echter geeft dan een stringwaarde "". Deze wordt onderschept in de laatste ElseIf.

Je kunt dus de regels:

If Cancel = true then
Exit sub

en de laatste End IF weghalen

Ongelimiteerd toevoegen.

Je hebt nu in bereik Namen T2:T51een flink aantal lege regels staan. Deze werden eerst in listbox en combobox getoond. Door namen2 te gebruiken kun je dat voorkomen.

De Sub namentoevoegen van Luc zoekt de eerste lege rij en voert daar de data in dat zou dus tot 65536 - (de reeds ingevoerde rijen) kunnen.

In het vak verwijst naar vab namen2 zie je de formule:
Code:
=VERSCHUIVING(Blad2!$T$2;0;0;AANTALARG(Blad2!$T$2:Blad2$T$100);1)

Waarin Blad2!$T$2:Blad2!$T$100 tot max rij 100 verwijst. Als je meer namen verwacht moet je 100 vervangen. Je kunt nu tot max 99 namen vooruit.

Laatst bewerkt:
goede morgen Leo,

ik denk dat ik je niet helemaal begrijp. namen2 bestaat bij mij nog niet. is het de bedoeling dat ik de rowsource namen verander in namen2? dan zou alles fout lopen denk ik. dan moeten de codes in vba toch ook aangepast worden?

groet,

frank

Frank

Heb je versie C van gisteren gedownload. Op Blad"Home" Staat uitleg lees het gedeelte over Dynamic Named Range.

Frank,

In een eerdere vraag van jou wilde je zo weinig mogelijk van het Excelblad zien.
Werkbalken en Menu's verwijderen was een slecht idee.

Deze versie maakt de UserForm beeldvullen.(Werkbalken ed blijven intact)
Hiervoor de laatste C-versie van Leo gebruikt.

Op de userform "drankenkiezer" is de knop "Namen muteren" toegevoegd.

Het blijft een leuk progje.

Bijlagen

Knop betaald op UF Namenkiezer

Ook een mooie oplossing Luc

Ik heb op de Uf namenkiezer een knop "betaald"toegevoegd welke de betreffende rij met aantallen op Blad2 leegmaakt. Als het label Openstaand bedrag 0 is krijg je een boodschap dat alles is betaald , anders maakt hij voor de geselecteerde naam de cellen leeg.

De UF sluit niet meer automatisch om je de mogelijkheid te geven meerdere klanten op o te zetten.

probleem met excel

Dag,

Weet iemand of het volgende mogelijk is in excel?

Ik heb een map, met daarin ongeveer honderd prijslijsten van verschillende klanten. (dus 100 verschillende mappen.)

Nou wil ik de formule =1-(G3/E3) in kolom "H" hebben van al die 100 mappen.

Moet ik dan 1 voor 1 al deze mappen gaan openen en vervolgens deze formule in kolom H zetten en deze dan weer naar beneden kopieëren? Of kan het ook sneller ?

Ik hoor het graag als het mogelijk!

Mijn dank...

Nieuwe vraag

@ Conan2

Jouw vraag heeft niets te maken met dit onderwerp en zal dus hier niet worden beantwoord.

Maak een nieuwe vraag.

Laatst bewerkt:
hoi Leo,

ik had inderdaad zitten zoeken in de formulebalk. nu begrijp ik het denk ik wel.
ik moet de sheets ALLEN VT en RT dus iets aanpassen. de prijzen per product dus bovenaan zetten en de codes iets aanpassen zodat er ongelimiteerd namen toegevoegd kunnen worden.

Leo, zou je het bestand met "betalen" in namenkiezer eens kunnen uploaden?

ik zou nu ook nog graag een verkoopoverzicht maken. heeft iemand een idee hoe dat te doen? uiteindelijk wil ik in een grafiek de maanden kunnen vergelijken. is het beter om per maand automatisch een nieuw blad aan te maken, of is het voldoende om een tabel te maken en die bij opstarten van het programma automatisch uit te breiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan