• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bijtellen met rowsource

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi Luc,

ik heb End If ook weggehaald in mijn bestand, maar dan krjig ik nog wel de fout in het woord Date. ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat het bestand gemaakt was in een nieuwere versie van office. ik heb het bestand dus nogmaals opgeslagen, maar dan als excel 97 bestand en deze versie opnieuw geopend. jammer genoeg bleek dit dus ook niet de oplossing.

de conclusie luid dus waarschijnlijk dat ik het verkoopoverzicht óf helemaal moet vergeten óf de code zo aangepast moet worden dat er geen problemen ontstaan. kunnen we niet iets bedenken als een gewone formule in een cel die elke keer bij het opstarten de datum opnieuw instelt "=VANDAAG()" en dat de waarde van die cel gebruikt wordt in de code. is zo'n omweg geen oplossing? of is er een betere?

in ieder geval bedankt voor het proberen, ik hoop dat u of iemand anders een oplossing kan bedenken.

Luc,

ik denk dat je gelijk hebt dat ik alles over moet nemen. ik heb even snel geprobeerd alles in een nieuw document te zetten en er kwam bij het opstarten geen foutmelding. later kwam deze foutmelding wel, omdat er toch nog een verwijzing naar het oude document was. ik zal dus ook de UserForms even opnieuw moeten maken. maar als ik dat gedaan heb zal het wel moeten werken.

hartelijk dank voor de oplossing. ik kan weer even verder.

Als je dubbel klikt op een cijfer krijg ik niet de juiste aantallen
Vb ik druk op 22 en dan op Cola dan krijg ik 2 Coca cola te zien?

Als je alle vakjes vult zul je zien dat er een paar niet juist zijn?

Pierre

Als je dubbel klikt op een cijfer krijg ik niet de juiste aantallen
Vb ik druk op 22 en dan op Cola dan krijg ik 2 Coca cola te zien?

Als je alle vakjes vult zul je zien dat er een paar niet juist zijn?

Pierre

Hallo Pierre,

Dan moet je iets langzamer klikken.

Gr Justes

hallo,

allereerst wil ik even zeggen dat het nu helemaal werkt! kan ik eindelijk zien hoe alles werkt!!

een vraag: ik krijg bij het opstarten de volgende melding:
het document dat u geopend hebt bevat automatische koppelingen naar informatie naar een andere werkmap. wilt u deze werkmap bijwerken met wijzigingen die in een andere werkmap zijn gemaakt?
Ja
Nee
deze melding komt elke keer als ik het document open. ik zou graag willen dat hier automatisch nee geantwoord wordt. met Application.DisplayAlerts=False krijg ik geen resultaat.

de tweede vraag is of het invullen van vt of rt in de drankenkiezer niet geautomatiseerd kan worden om fouten en extra werk te voorkomen. als een naam gekozen wordt kan rt of vt afgelezen omdat dit gekoppeld is aan de naam. als er op contant gedrukt wordt is dit altijd vt.

weet iemand wat ik hier mee moet?

alvast bedankt.

Frank,

Nadat je die melding over Koppelingen hebt weggeklikt ga je naar het menu Bewerken-Koppelingen.
Hier kun je de koppeling verwijderen.

Nog een versie die aan je wensen voldoet.

Bijlagen

Hallo Luc,

Ik kreeg twee foutmeldingen, of doe ik iets verkeerd, of is dit de oplossing, zie bijlage.

Gr, Justes

Bijlagen

Hallo Justes,

Bedankt voor de tip.
Ben te gehaast geweest met het wijzigen.
Sorry jongens.

Ik hoop dat Frank met m'n laatste versie kan leven.
Zie bijlage.

Bijlagen

hallo jongens,

hartelijk bedankt voor het meedenken en uitvoeren. zoals ik het kon zien is het, in mijn ogen, inderdaad weer vooruitgang. maar aangezien dit weer voortborduurd is op de versie waarin ik de fout in date krijg bij het opstarten heb ik dit bestand nog niet werkend gezien. ik zal deze code weer toevoegen aan het, voor mij, werkende bestand en dat dan als bijlage meezenden.

ook de wijzigingen in het verkoopoverzicht vind ik prettig. nog overzichtelijker. Luc, wat gebeurd er nu na een jaar. (na 31 december). wordt het overzicht dat leeg gemaakt en opnieuw gebruikt voor het volgende jaar, of komt er een nieuw overzicht onder? in beide gevallen is het prima, maar het is wel handig om te weten.

hoi Luc,

ik heb alles weer gekopieerd en geplakt. de koppelingen kan ik niet verwijderen, wel wijzigen. als het verwijderen met 2003 wel kan, zou je dat voor mij willen doen?
als ik in het menu opties het vinkje bij "bijwerken automatische koppelingen bevestigen" uitvink, werkt ie automatisch bij bij opstarten. en ik kan hem ook niet op handmatig zetten.

in module1 in Sub NaarTot was je "Application.ScreenUpdating = True" vergeten volgens mij. ik dacht in ieder geval dat dat ook weer gemeld moest worden.

in deze zelfde Sub krijg ik toch weer een foutmelding. onderaan in de regel:
With Worksheets("MaandTot").Cells(Rij, i)

misschien ben ik iets vergeten te plakken, maar ook na controle kon ik dat niet vinden.

zou je er voor mij nog even naar willen kijken en zonodig deze versie aan willen passen? dan hoef ik niet steeds alles te kopieren en te plakken (hoop ik).

en zoals elke keer... dank je wel!

Bijlagen

hallo Frank,

Koppeling verwijdert.
Werkt bij mij nu (Excel 2003) prima.
Dus niet meer heen en weer plakken.
Hopelijk zijn we er nu uit.
Succes.

Bijlagen

hoi Luc,

ik krijg weer de foutmelding als bovenstaand na op opslaan te drukken als ik een naam gekozen heb. de code klopt zeker gewoon? in dat geval zal ik eerst wel weer eens iets proberen.

jullie horen nog van me.

fijne dag nog... geniet maar van het weer!

Hallo,

de foutmelding "door de toepassing of door object gedefinieerde fout" blijft wat ik ook probeer steeds terugkomen. ik heb nu dus voor de verandering nog eens alles geknipt en geplakt. en omdat ik over een iets verouderde excel-versie beschik, waar automatische koppelingen naar andere bestanden niet verwijderd kunnen worden, wil ik een van jullie vragen dit voor me te doen in de hoop dan weer van deze fout af te zijn.

ik beloof jullie, als dit probleem verholpen is, zijn jullie even van me af. dan ben ik wel even klaar met het uitbreiden van dit bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Frank,

De koppeling is er af.
net als de vorige keren.

Bijlagen

Frank,

De laatste (Bar2) zit een dikke fout.
Op Blad Allen zijn alle formules gewist.
Deze formules had ik in Bar allemaal teruggezet.
Zeer vreemd dat ze nu in Bar2 (wat ik veronderstelde een kopie te zijn van Bar1)
verdwenen zijn.
In Blad "Allen" staat vet in het rood dat er op dit blad niet gewijzigd mag worden.
Namen wijzigen doe je op Blad2 Kolom T.
Toevoegen en/og verwijderen met de UF Namenkiezer.

Dus Bar1 werkt goed.
Ben je die onderhand kwijt dan deze hieronder.
En stoppen met rommelen,aub.

Bijlagen

Luc,

dat de formules niet meegekopieerd waren had ik al gezien. dit heb ik in mijn laatste versie ook al aangepast. de manier waarop ik namen moet veranderen is mij ook duidelijk. dat zal ook geen probleem zijn. wat nog wel een probleem is is het volgende.

ik denk dat excel 97 moeite heeft met het nieuw starten van een with binnen een with. ik denk dus dat de eerste with afgesloten moet worden voordat de tweede kan beginnen. ik heb dit geprobeerd op te lossen door een nieuwe Sub aan te maken en op te roepen binnen Sub NaarTot, maar dan heb ik het probleem dat bijvoorbeeld "Rij" uit de andere Sub niet meer bekend is.

is het mogelijk om dat aan de code toe te voegen? zoals:
Code:
Public Sub NaarTot()

Dim Tar    As String
    Dim Val    As Integer
    Dim i      As Integer
    Dim c      As Variant
    Dim Rij    As Variant

Application.ScreenUpdating = False

With Sheets("HOME")

Tar = .Range("D163").Value
        Select Case strMnd
            Case 1
                If Tar = "vt" Then Rij = 3
                If Tar = "rt" Then Rij = 4
            Case 2
                If Tar = "vt" Then Rij = 5
                If Tar = "rt" Then Rij = 6
            Case 3
                If Tar = "vt" Then Rij = 7
                If Tar = "rt" Then Rij = 8
            Case 4
                If Tar = "vt" Then Rij = 9
                If Tar = "rt" Then Rij = 10
            Case 5
                If Tar = "vt" Then Rij = 11
                If Tar = "rt" Then Rij = 12
            Case 6
                If Tar = "vt" Then Rij = 13
                If Tar = "rt" Then Rij = 14
            Case 7
                If Tar = "vt" Then Rij = 15
                If Tar = "rt" Then Rij = 16
            Case 8
                If Tar = "vt" Then Rij = 17
                If Tar = "rt" Then Rij = 18
            Case 9
                If Tar = "vt" Then Rij = 19
                If Tar = "rt" Then Rij = 20
            Case 10
                If Tar = "vt" Then Rij = 21
                If Tar = "rt" Then Rij = 22
            Case 11
                If Tar = "vt" Then Rij = 23
                If Tar = "rt" Then Rij = 24
            Case 12
                If Tar = "vt" Then Rij = 25
                If Tar = "rt" Then Rij = 26
        End Select

i = 3
        For Each c In Range("Aantallen")
            Val = c.Value
            [COLOR="Blue"]Totaal[/COLOR]
            i = i + 1
        Next c
    End With
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

[COLOR="Blue"]Sub Totaal()[/COLOR]
With Worksheets("MaandTot").Cells(Rij, i)                  [COLOR="Red"]{uit Sub NaarTot}[/COLOR]
                .Value = .Value + Val
            End With
End Sub

misschien dat dat een oplossing is. de mogelijkheid om eerst de With te sluiten, voordat de nieuwe geopend wordt lijkt me veel complexer.

p.s. hierna stop ik graag met rommelen! sorry daarvoor.

Laatst bewerkt:
Hallo Frank,

Ik begrijp dat je er graag wilt uitkomen.
Wat vind je ervan om met een nieuwe vraag te starten aan bezitters van Excel 97 om Bar2-a
te testen en aan te passen.
ik geloof dat dat meer succes oplevert.

Luc,

je hebt gelijk. dit is inmiddels ook geen leuk onderwerp meer en op de manier die je voorstelde zal ik meer/sneller resultaat hebben.

wel wil ik iedereen die zich op dit forum die zich met deze vraag bemoeit heeft heel erg bedanken, Luc in het bijzonder, voor het vele werk dat jullie gedaan hebben en alle tijd die jullie erin gestopt hebben.

ik ben heel erg blij met het resultaat.

nogmaals, bedankt!

frank

Hallo Franf,

Ik heb het graag en Con Amore gedaan.

Hoop dat je hier een Excel 97-er vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan