Bijwerk Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rooie Darp

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik heb een tabel Leden en een tabel Teams.
Bij alle leden (in de tabel Leden) staat de naam van het team in de kolom Team.
In de tabel Teams staat de nieuwe teamnaam in de kolom teamnaamoud (ik weet dat is niet logisch) De oude teamnaam staat in de kolom Teamnaam.

Nu wil ik dus graag met een bijwerk Query de naam van het Team in de tabel Leden vervangen door de nieuwe teamnaam (teamnaamoud)

Nu probeer ik het met de volgende kode maar dat lukt me niet
Code:
UPDATE [Teamleden divisie] SET [Teamleden divisie].Team = [teams].[Teamnaamoud]
WHERE ((([Teams].[Teamnaam])=[leden].[Team]));
Teamleden divisie is een Query waar alle leden in staan.

Wat doe ik fout?

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Rooie

Je geeft zelf al aan hoe onhandig je constructie is, en je zou dus een hele andere oplossing moeten hebben. En die is heel simpel: neem in de tabel Leden het TeamID op dat je in de tabel Teams gebruikt. Nu hoef je nooit meer een bijwerkquery te draaien, alleen in Teams de namen aan te passen.

Jawel maar daar heb ik nu even niks aan, zou misschien een optie voor volgend jaar (seizoen) zijn.

Nee, geen optie voor volgend seizoen. Kwestie van een veld toevoegen aan je spelers, en dat vullen met een bijwerkquery. Die heb je toch nodig. Deze keer vul je met de bijwerkquery het TeamID veld in Spelers, en je matcht dat door het veld Team in Spelers te matchen met Team van Teams. Als het goed is, worden dan het veld TeamID van alle records in Spelers gevuld met het juiste TeamID, en kun je daarna op je gemakje de namen aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan