• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijwerken bij openen van tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Berichten
200
In bijgevoegd bestand zit ik met een probleempje.
Als ik in blad Totaal iets wijzig/toevoeg, komt dit automatisch op volgorde van datum te staan. Ik wil graag, dat als ik dan blad 1101 open, hier automatisch de gegevens bijgewerkt worden als ik het blad open. Nu doet ie het alleen als ik in cel f8 opnieuw het nummer invoer. Wat moet ik veranderen om dit werkend te krijgen?
 
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
jouw code
End Sub

Niels
 
haal ik dan
Private Sub Worksheet_change(ByVal Target As Range)
eruit? of laat ik dat staan?
 
Ik weet niet of er nog iets verandert moet worden als je die cel verandert.
Zo ja laat je hem staan,
zo nee mag hij weg.

Bij worksheet activate laat je natuurlijk wel je celverwijzing weg want die heb je niet nodig.

Niels
 
Hmmm, kennelijk staat er toch iets fout nog. Zo heb ik hem nu:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()

End Sub
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("i21:i275")) Is Nothing Then Exit Sub
    ActiveSheet.Range("A21:M275").Sort _
    Key1:=Range("B20"), Order1:=xlAscending, _
    Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, _
    MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
    Range("A1").Select
ActiveSheet.Range("$A$1:$A$300").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="1"
End Sub

Ik vul alleen bij aanmaak vh blad cel f8 in, om gegevens uit het totaalblad te halen. Als ik in het totaalblad een datum en omschrijving wijzig, sorteert ie in totaal opnieuw op datum, zoals ook de bedoeling is. Als ik dan opnieuw naar blad 1101 ga, moet ik alsnog f8 invullen om te updaten
 
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    ActiveSheet.Range("A21:M275").Sort _
    Key1:=Range("B20"), Order1:=xlAscending, _
    Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, _
    MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
    Range("A1").Select
ActiveSheet.Range("$A$1:$A$300").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="1"
End Sub

Niels
 
Nu rekent ie idd wel door als ik hem open, maar bij het aanmaken vh tabblad staan de gegevens er niet en moet ik dus eerst naar een ander tabblad, deze weer openen en dan staat het er wel. Heb je daar nog een oplossign voor?
 
Het stukje wat de gegevens verwerkt als je het tabblad activeer toevoegen
aan de macro die een blad toevoegd?

Heb in je bestand gekeken maar het is een rommeltje waar ik te lang mee bezig ben om te zoeken wat je wil en wat er gebeurt.

Niels
 
Het klantblad wordt automatisch aangemaakt. Als dat aangemaakt is hoef ik alleen het klantnummer in te voeren en dan haalt ie de desbetreffende gegevens uit het totaalblad. Dat gebeurde bij mijn oude code en werkte prima.
Als ik echter in het totaal-blad een datum-regel toevoeg, werd die met mijn oude code niet automatisch verwerkt in het klantblad, maar moest ik f8 opnieuw invullen en dat wil ik liever niet.
Met jouw code komt bij het openen van het tabblad dus wel de nieuwe datum regel erbij, maar als ik een nieuw tabblad aanmaak, en klant invoer om gegevens te halen, moet ik om die gegevens de 1e keer op te halen eerst weer uit het blad en het blad opnieuw openen.
Dus mijn code werkt voor het aanmaken v/e nw blad en de jouwe bij het openen v/e bestaand blad. En ik zou graag willen dat in beide gevallen meteen de gegevens komen. Hopelijk zo beter omschreven wat ik bedoel...
 
Dan zet je ze er toch alle 2 neer.

NIels
 
Ah, zie al wat ik fout gedaan had.... verkeerd kolommetje in de code :(
Bedankt voor de oplossing, zo werkt het super!
 
Zet je de vraag dan op "opgelost"

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan