Bijwerken en opnieuw opstarten via cmd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
157
Beste

als de feature update 1909 geïnstalleerd is kan je kiezen voor "Bijwerken en opnieuw opstarten".
Graag had ik dit via de command line gedaan. Als je gewoon "shutdown /r" doet dan start hij opnieuw op zonder te installeren.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er wordt herstart én dat ineens de feature update mee wordt geïnstalleerd (via command line of ps) ??
 
Hallo, De /g parameter doet dat, via het register en is vooral handig bij Windows Update. Wanneer u gewoon "shutdown" ingeeft dan ziet u trouwens alle beschikbare opties.
 
Dag Alfred

dit net geprobeerd en hij installeert geen update. Wat bedoel je "via het register" ? Moet er daar nog iets aangepast worden ?
 
Ik denk dat je in de eerste regel ook gedownload bedoelt. En wat is de opdrachtregel dan voor het uitvoeren van die update?
 
Neen, update is reeds gedownload (via WSUS) en geïnstalleerd. Dan krijg je de melding om dit uit te stellen of om opnieuw op te starten.
Gebruikers negeren dit meestal. Daarom wil ik via een script de PC 's nachts laten herstarten zodat hij deze feature update 1909 kan installeren.
 
Ik lees in die link niet echt een oplossing. Met Taakplanner kun je de pc 's nachts opstarten maar kijk daar dan ook of je programma's kunt laten uitvoeren. wuauclt /detectnow /updatenow ?
 
Heb ik ook geprobeerd maar dat is om te detecteren en de effectieve installatie van de update en die is al gebeurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan