• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijwerken gegevens uit csv-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesbl

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
694
Dag dames en heren,

Ik werk met Excel 2007 en Vista home premium.
In een aantal cellen in een bestand heb ik een koppeling naar een een aantal cellen in een CVS-bestand. Die CVS-bestanden staan op dezelfde computer, maar in een andere map.
Bij het openen van het Excel-bestand moet ik nu de CSV-bestanden apart openen om de cellen bij te kunnen werken. Is er een mogelijkheid dat Excel de cellen bijwerkt, zonder dat de CSV-bestanden geopend moeten zijn?
 
Kees,

Nee, er is geen mogelijkheid data in een csv bestand te editten terwijl deze gesloten is, helaas.
 
Hallo Superzeeuw,

Dank voor je reactie!
Nou, dan moet ik die CVS-bestanden elke keer maar even handmatig openen. Via Koppelingen bewerken, en dan voor Bron openen als ik het Excel-bestand open.

In elk geval bedankt!


Kees
 
Kees,

Excel kan een hoop verlichting brengen.
Je kunt excel namelijk de bestanden voor je laten openen, iets wijzigen en laten sluiten.

Ik weet niet wat je precies wilt doen met die csv bestanden.
 
Hallo Superzeeuw,

Ik importeer gegevens van mijn opbrengstmeter van mijn zonnepanelen. Die gegevens zijn in CVS-formaat.
Deze gegevens gebruik ik in een Excelbestand, waarin ik nog veel meer gegevens bewaar, zoals de meterstanden van het electriciteitsverbruik, de kosten en opbrengsten van de zonnepanelen, enz.
Als ik dit Excelbestand open, worden de gegevens uit het CVSbestand niet bijgewerkt, daarvoor moet ik ze eerst openen. Daarna worden de gegevens in het Excelbestand wel bijgewerkt.
Hoe kan ik Excel dan die bestanden laten openen en weer sluiten?

Alvast bedankt!

Kees
 
Het volgende progje is een start om te zien of je hier iets mee kunt.
 

Bijlagen

  • Map2.xls
    26,5 KB · Weergaven: 85
Hallo Superzeeuw,

Dank je wel voor je oplossing.
In het CSV-bestand wat ik importeer van mijn opbrengstmeter staan de gegevens zoals tijdstip, opbrengst, enz. in verschillende kolommen. Echter als ik jou macro uitvoer, staan alle gegevens achter elkaar in kolom A, gescheiden door punt-komma (;). Hierdoor worden de gegevens onbruikbaar in het Excel-bestand. Ik kan dit oplossen met Tekst naar Kolommen, maar kan dat ook automatisch in de macro die het CSV-bestand opent, geregeld worden?

Kees
 
Na import csv bestand.

Start macro recorder voer de handeling text naar kolom uit.
stop de macro recorder en neem het stukje code over in mijn macro

Als het niet lukt hoor ik het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan