Hallo,
Ik heb een "bijwerk probleem".
Ik heb een formulier geopend en als er een record nog niet aanwezig is kan ik met behulp van dubbelklikken er voor zorgen dat er een registratieformulier wordt geopend, in de Add mode, dan kan ik een nieuw record aanmaken. Hierna sluit ik het registratieformulier en keer, automatisch, terug naar het eerste formulier.
So far so good.
Ik dacht dat ik dan meteen over dit "nieuwe record" kon beschikken, helaas pindakaas.
Als ik het formulier sluit en daarna weer open dan krijg ik het record wel te zien.
Ik heb geprobeerd met een Me.Require maar dat maakt niets uit.
Kortom.... waar ligt de oplossing.
Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Ronald
Bij het Dubbelklikken heb ik de volgende procedure ingesteld:
Bij het Registratieformulier (FrmOnderhSchepen) heb ik bij het laden ingesteld:
Ik heb een "bijwerk probleem".
Ik heb een formulier geopend en als er een record nog niet aanwezig is kan ik met behulp van dubbelklikken er voor zorgen dat er een registratieformulier wordt geopend, in de Add mode, dan kan ik een nieuw record aanmaken. Hierna sluit ik het registratieformulier en keer, automatisch, terug naar het eerste formulier.
So far so good.
Ik dacht dat ik dan meteen over dit "nieuwe record" kon beschikken, helaas pindakaas.
Als ik het formulier sluit en daarna weer open dan krijg ik het record wel te zien.
Ik heb geprobeerd met een Me.Require maar dat maakt niets uit.
Kortom.... waar ligt de oplossing.
Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Ronald
Bij het Dubbelklikken heb ik de volgende procedure ingesteld:
Code:
Private Sub Registernummer_DblClick(Cancel As Integer)
Dim strName As String, strWhere As String
strName = ""
strWhere = "[Registernummer] = """ & strName & """"
If vbYes = MsgBox("Wil je een nieuw Schip registreren?", vbYesNo + vbQuestion + vbDefaultButton2, gstrAppTitle) Then
' Het formulier FrmOnderhSchepen zal worden geopend om de nieuwe Domicilie in te kunnen voeren
DoCmd.OpenForm "FrmOnderhSchepen", , , , acFormAdd, WacDialog, OpenArgs:=strName
' Statement hieronder is NIET van toepassing, ik kom altijd "terug" met een gewijzigd registratienummer '
' dus de afhandeling is "alles goed ingevoerd" '
If IsNull(DLookup("SchepenID", "Schepen")) Then
' Ooops
MsgBox "Naam wijkt af van de Naam waarmee het formulier werd geopend. Probeer het opnieuw.", vbInformation, gstrAppTitle
' Access handelt deze boodschap verder af, foutieve update zal NIET worden uitgevoerd.
Response = acDataErrContinue
Else
' Alles goed ingevoerd, er wordt teruggegaan naar het aanroepend formulier
Response = acDataErrAdded
End If
Else
' Don't want to add what they typed - show standard error message
Response = acDataErrDisplay
End If
End Sub
Bij het Registratieformulier (FrmOnderhSchepen) heb ik bij het laden ingesteld:
Code: