Bijwerken naar Windows 10 mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Naaste de dagelijkse meldingen dat het bijwerken naar Windows 10 is mislukt, komt er nu ook een foutmelding in het logboek t.w.:

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-WindowsUpdateClient" Guid="{945A8954-C147-4ACD-923F-40C45405A658}" />
<EventID>20</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>1</Task>
<Opcode>13</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000028</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2015-09-07T12:28:49.750218900Z" />
<EventRecordID>1193920</EventRecordID>
<Correlation ActivityID="{038FCC40-F800-0000-2EB0-F4B267E9D001}" />
<Execution ProcessID="1132" ThreadID="2340" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Theo</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="errorCode">0x80240020</Data>
<Data Name="updateTitle">Bijwerken naar Windows 10 Home</Data>
<Data Name="updateGuid">{E250F6C7-E003-490C-A194-0530F7BB3981}</Data>
<Data Name="updateRevisionNumber">201</Data>
</EventData>
</Event>

Is hieruit iets af te leiden?
In mijn c-directory heb ik sinds enkele weken de mappen $Windows.~BT en $Windows.~WS staan.

Probeer onderstaande eens uit te voeren.

1. Ga naar de volgende map: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
2. Verwijder alles wat in deze map staat.
3. Druk op windowstoets+R, type in cmd gevolgd door enter.
4. Type in dat venster: wuauclt.exe /updatenow gevolgd door enter.
5. Ga nu terug naar het Windows updatescherm.
Als het goed is moet er nu staan: Windows 10 downloaden. Zo niet, zoek dan naar updates en Windows 10 zal gedownload worden.

Dat van die 2 mappen die je noemde dat klopt, dat zijn de download/instalmappen van de upgrade. Die kanje later weggooien als de upgrade goed functioneerd.

Na deze acties werd inderdaad Windows 10 gedownload en de installatie voorbereid.
Hierna kwam de melding: Mislukt: 1 update code:0*80240020

Dit was inderdaad de oplossing. Bedankt voor deze tip
Ben inmiddels bezig met het installeren van Windows 10.
Ik zit nu in het scherm "Andere gebruiker" waarin een gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd.
Omdat ik deze info niet heb kan ik niet verder. Kan ook niet terug.
Hoe nu verder?

Probleem (gedeeltelijk) opgelost; had een verkeerde gebruikersnaam ingevuld.
Wat nog rest is dat tijdens het opstarten het scherm "Andere gebruiker" steeds terugkomt waardoor ik weer de gebruikersnaam moet invullen (ik gebruik geen wachtwoord)
Hoe kan ik deze procedure omzeilen?
Met netplwiz had ik al uitgevinkt dat er een wachtwoord moet worden ingevuld.

Welke account zijn vermeld bij Gebruikersaccountbeheer. Als er meer dan 1 zijn en jij bent de enige kun je de andere verwijderen.
Controleer vooraf of er geen persoonlijke data in de gebruikersmappen zijn opgeslagen bij dat betreffende account - het kan namelijk je oude account zijn waarin al je data staan.
Als dat het geval is kun je die data naar de nieuwe persoonlijke mappen verplaatsen/kopiëren maar doe dat pas als je zeker weet dat je niet meer terug wil naar je vorige OS. Beter nog is die veilig te stellen op een ext HD, Card of USB.

Ik kan geen enkele andere account ontdekken dan mijzelf (Theo)
Als ik in de verkenner kijk onder gebruikers zie ik All users, Default, Default user, Default.migrated, Openbaar en Win 7. Met Win 7 moet ik inloggen om vervolgens het scherm Welkom Theo te krijgen.

Misschien dit ?
op http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/switch-users-without-logging-off#1TC=windows-7

Snelle gebruikerswisseling uitschakelen (geavanceerd)
Als uw computer tot een domein behoort, kunt u Snelle gebruikerswisseling uitschakelen door de volgende stappen uit te voeren:
Klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, typ gpedit.msc in het zoekvak en druk op Enter. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
Klik onder Computerconfiguratie op de pijl naast Beheersjablonen en klik vervolgens op de pijl naast Systeem.
Klik op de map Aanmelden.
Dubbelklik op Toegangspunten voor Snelle gebruikerswisseling verbergen, klik op Ingeschakeld en klik vervolgens op OK.

Het commando gpedit.msc wordt niet als een geldige opdracht herkend.
Ik heb inmiddels een foto toegevoegd aan mijn account maar deze foto zie ik niet in het welkomscherm.
Resumé: Tijdens opstarten komt eerst het scherm "Andere gebruiker" waar ik met Win 7 moet inloggen, gevolgd door het Welkomscherm met mijn naam, doch zonder foto.
In configuratiescherm/Gebruikersaccount sta ik vermeld als Lokaal account/Administrator met foto
P.s. wat is de knop StartAfbeelding van de knop start?

Thenan,
Waar heb je dat commando ingegeven ?
- Na opstarten, links op de taakbalk het vergrootglas openen en vervolgens is het veld de opdracht gpedit.msc intypen. Bij mijn testsysteem werkt het zonder enige hapering.
De ander vragen komen daarna aan de beurt. één voor één !

Is het niet zo dat gpedit.msc alleen in de pro-versie beschikbaar is?

Zoals je gelinkte site aangeeft blijkt dat inderdaad zo te zijn, jammer.
.
Misschien lukt dit wel - https://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccounts_windows7_afstellen.html

TIP: Wilt u juist meer veiligheid? Nadat een gebruiker zich heeft afgemeld, wordt het vergrendelingsscherm actief. In dit scherm staan alle gebruikersaccounts al vermeld, er is dus alleen nog een wachtwoord nodig om op een account in te loggen. Is het uit beveiligingsoogpunt gewenst dat niet alleen het wachtwoord maar ook de gebruikersnaam moet worden opgegeven, dan kan dat via een registertweak worden ingesteld. Wijzig met de registereditor de registerwaarde DontDisplayLastUsername in 1 in de registersleutel: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

Ook zijn er nu ook problemen met mijn grafische kaart (Radeon HD4650). Renderen en converteren van films en het spelen van bepaalde spellen zoals Sims 3 lukt maar gedeeltelijk.
Updates voor windows 10 zijn er niet.
Al met al ben ik weer terug naar Windows 7, ook al omdat Windows 10 voor mij geen meerwaarde heeft.

Ook zijn er nu ook problemen met mijn grafische kaart (Radeon HD4650). Renderen en converteren van films en het spelen van bepaalde spellen zoals Sims 3 lukt maar gedeeltelijk.
Updates voor windows 10 zijn er niet.
Al met al ben ik weer terug naar Windows 7, ook al omdat Windows 10 voor mij geen meerwaarde heeft.

Ik denk een verstandig besluit gebaseerd op een terechte conclusie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan