bijwerken scherm,records via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
741
Dag,

Heb een formulier met een gekoppeld subformulier. Als ik via code wat wijzig in de veldwaarden van het subformulier worden deze wijzigingen pas zichtbaar bij de vogende vba-code's
DoCmd.GoToRecord , , acPrevious
DoCmd.GoToRecord , , acNext

Ik wil dit natuurlijk niet, is er niet iets anders om één en ander direct bij te werken?

heb volgende geprobeerd maar zonder goed resultaat:
Me.frm_subTechniek.Form.Refresh

Bedankt vast!
 
Het is natuurlijk altijd mogelijk om, na het veranderen van een veldwaarde, beide instructies te geven, dus previous gevolgd dor next, waarbij je dan weer op hetzelfde record terug bent en de verandering hebt zichtbaar gemaakt. Misschien geen mooie oplossing maar zou wel moeten werken.
Joop
 
hoi,
bedankt voor je reactie
het werkt ook wel maar het is zo raar dat het zo moet, zeker voor gebruikers, er flitst van alles over het scherm en bovendien worden diverse events geactieveerd.

misschien komt er nog iemand met een idee!
 
Ik gebruik zelf altijd recordsets en eindig dan na het invullen van de waarden met .update. Voor formulieren is wellicht het volgende uit accesshelp iets:

Met de methode Refresh kunt u de records in de onderliggende recordbron voor een opgegeven formulier (formulier: een databaseobject van Access waarin u besturingselementen plaatst voor het uitvoeren van acties of het invoeren, weergeven en bewerken van gegevens in velden.) of gegevensblad (gegevensblad: gegevens uit een tabel, formulier, query, weergave of opgeslagen procedure, weergegeven in rij- en kolomindeling.) direct aanpassen aan de wijzigingen die u en andere gebruikers in een omgeving met meerdere gebruikers in de gegevens hebben aangebracht.
Syntaxis

Expressie.Refresh

Expressie Een variabele die een Form-object vertegenwoordigt.

Resultaatwaarde
niets
 
Hallo,

Ik ben hier in het verleden ook veel mee bezig geweest. De database heb ik echter niet hier op deze computer maar volgens mij moet je niet het subformulier updaten maar het hoofd formulier dus hoofdformulier.Refresh. Ook liefst geen me gebruiken maar de naam van het formulier. Het maakt je code beter leesbaar en op de achtergrond moet vba dan zelf maar uitzoeken welk formulier actief is en dat kan wel eens fout gaan. Ik gebruik dus nooit me.

Veel plezier ......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan