Bijwerken van gesplitste databank in realtime

• Onderwerp starter Onderwerp starter KVI
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KVI

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Hallo

Heb een database gemaakt en deze gesplitst. Er maken 4 mensen gebruik van. De backend zit op een netwerkserver. De databank is steeds door 4 mensen tegelijk in gebruik. Wanneer iemand een nieuwe record invult en deze bewaart, moet een andere gebruiker eerst Microsoft Access afsluiten om de bijgewerkte record van de andere collega te kunnen raadplegen. Hoe kan dit opgelost worden zodat bij het invullen van een record en een druk op save, de andere gebruikers meteen de ingevulde record kunnen raadplegen?

Bedankt voor de tips.

bestaat er dan niet zo'n opdracht/commando als je in de frontend een record bewaart, de backend automatisch wordt geactualiseerd?

Waarschijnlijk staat de instelling van de backend niet goed; je kunt in een db aangeven hoe een record gelocked moet zijn. Je hebt een optie <Standaardmodus voor openen> die op <Gedeeld> kan staan of <Exclusief>. Deze moet op <Gedeeld> staan. Verder heb je een optie <Standaardrecordvergrendeling> die op <Bewerkte record> moet staan. In ieder geval niet op <Alle records>.

Thanks again!! Probeer ik maandag even uit. I'll keep you informed.

Ik merk op dat het probleem zich stelt als er een nieuwe record wordt toegevoegd: opdat de andere gebruikers in de FrontEnd de nieuwe record kunnen lezen, dienen zijn lokaal access af te sluiten en op te starten, waarna de nieuwe ingevoerde record wordt ingelezen en zichtbaar wordt...

Dat lijkt er op dat de frontend de record niet goed wegschrijft, of de records niet ververst. Ik zou in een frontend de koppelingen een keer verversen of vernieuwen. In het laatste geval de tabellen dus opnieuw koppelen.

michel, lukt me niet, heb alles geprobeerd wat je voorstelt maar het lijkt niet te lukken...

Je hebt het frontend voor iedere gebruiker lokaal neergezet?

Tardis

jawel Tardis, alle regels van de kunst gevolgd, geen resultaat
merk wel op dat ik bij m'n common files/shared de map office 11 en office 12 heb staan, maar de andere gebruikers enkel office 11: kan dit ergens op duiden?

Dat hangt er een beetje van af welke bibliotheken je gebruikt in de frontend en backend. Als je alleen bibliotheken uit de Office 11 gebruikt, mag dat geen probleem veroorzaken. Overigens krijg je hele andere foutmeldingen als je verkeerde bibliotheken gebruikt. Alle regels gevolgd, zeg je... hoe heb je de splitsing gemaakt?

heb de database manueel gesplitst kopie genomen van bestaande database
1 kopie: alle formulieren, query's e.a. als frontend genomen en deze op alle lokale pc's geïnstalleerd
1 kopie: enkel tabellen laten staan en deze als backend op netwerkserver gezet
daarna in frontend een koppeling gemaakt naar backend
opties zoals in eerdere reacties gemeld (door michel) staan ok

Ik zal volgende week eens op het werk kijken of ik het probleem kan reproduceren; zelf heb ik er op deze manier nooit problemen mee gehad namelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan