• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost biljarttoernooi

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

caja52

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Wie kan mij helpen?

Ik heb een biljartcompetitieprogramma gemaakt.

Dit geeft de punten weer
Winst = 2 punten
Gelijk = 1 punt
Verlies = 0 punten

Nu is er een regel bijgekomen namelijk maximaal 50 beurten

Het komt voor dat men het max. aantal van 50 beurten heeft bereikt en geen van beide spelers heeft zijn vastgestelde caramboles gehaald.

De formules moeten nu uitgebreid worden

Wanneer in een van deze cellen e18 t/m e23 de waarde 50 is ingevuld en het aantal gemaakte caramboles kleiner is als het aantal te maken (e10 t/m e13)dan moet de punten berekening als volgt zijn.

Winst = 2 pnt Bij waarde 50 cel(e18 t/m e23).en gemaakte Car. < opgegeven Car (cel e10 t/m e13) Pro.Car. Gem > Proc. Car.Gem. tegenstander
Gelijk = 1 pnt. Bij waarde 50 cel(e18 t/m e23) en gemaakte Car. < opgegeven Car (cel e10 t/m e13) Proc. Car. Gem = Proc. Car.Gem. tegenstander
Verlies = 0 pnt. Bij waarde 50 cel(e18 t/m e23) en gemaakte Car. < opgegeven Car (cel e10 t/m e13) Proc. Car. Gem < Proc. Car.Gem. tegenstander

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor datgene wat jij wilt, is een mooi Freeware programma te verkrijgen in verschillende varianten:

http://www.specialsoftware.nl/

hier zijn meerdere programma's te downloaden.

ToernooiProf is een programma voor de administratie van toernooien van elke omvang (individueel; geen teams). Net zoveel spelers per poule als u wilt, net zoveel poules als u wilt en net zoveel ronden als u wilt. Automatische doorkoppeling naar volgende ronden en mogelijkheden om moyennes tussentijds aan te passen.

ClubMatch is een administratieprogramma voor de wedstrijdleiders van clubavonden (normale competitie; geen teams). U kunt net zoveel leden aanmaken als u wilt en die leden koppelen aan net zoveel competities als u wilt. Het programma kent diverse manieren om het aantal te maken caramboles vast te stellen en een flink aantal puntensystemen, waaronder het Belgisch systeem.

PKspecial is bedoeld voor de wedstrijdleiders PK (Persoonlijke Kampioenschappen van de KNBB). Voorronden en Finales. Systeem AVE en De Bruin. Tafelindelingen waaronder gebroken ronden (bijvoorbeeld 6 spelers en 2 tafels). Automatische ronde-indelingen, stand en alle overzichten.

Teams is een programma voor toernooien met teams. Maximaal 12 teams, maximaal 4 spelers per team (plus 3 reservespelers), teams één keer tegen elkaar.

Ik heb zelf goede ervaringen met Toernooiprof en Clubmatch. Deze kunnen alles uitvoeren wat jij wilt, en bijkomend voordeel is dat de uitvoer naar HTML kan wat gebruikt kan worden op een internet site.

Doe er je voordeel mee!

Gr. Benthouse

Ik heb overgens ook nog wel een HTML script voor je om de gegenereerd pagina's als een diashow te kunnen presenteren.

Interesse? even een PM sturen.

Bedankt voor je reaktie Benthouse

Ik ga zeker kijken naar de software die je noemt.

Voor mij is het een hobby om iets in excell te maken het geen wat er nu is werkt perfect alleen is er nu het max. aantal beurten bijgekomen wat maakt dat de formule die het aantal punten berekend gewijzigd dient te worden.

Het programma is voor een driebandentoernooi verdeeld in poules van 4.

Dus je voorstel is voor mij geen optie.

groeetjes Caja

Hallo Caja,

Ik weet niet of ik het goed begrepen heb. Ik heb in de cellen I46 en I74 de formule aangevuld. Kijk maar eens.
Ik heb geen verstand van biljarten, maar het lijkt me geen gemakkelijke opzet die je nu gemaakt hebt in excel.

Groet

Dirk

Bijlagen

Dirk,

bedankt dit was het geen waar ik opxoek naar was ik heb de formule iets aangepast en een kolom bijgemaakt waar het proc. car gem. per partij in komt te staan.

bedankt!!!

Groetjes Caja

Bijlagen

Dirk

Het is toch nog niet helemaal juist.

waneer koppel 1 van koppel 2 wint, bv. 20 car in 22 Br. komt er in cel ONWAAR te staan dit moet 0 zijn.

Ik denk dat het mischien beter is om de formule te splitsen in 2 formules een voor het aantal punten binnen het max aantal beurten en een voor het max aantal beurten.

Dan in de cellen I46 en I74 een formule maken die de waarde uit deze formules vergelijkt.

Dit heb ik gedaan maar ik blijf de waarde 'ONWAAR" krijgen als de waarde in cel k74 of K46 0 is.

Zie de bijlage

Hopelijk kun je me hier mee helpen

Groetjes Caja

Bijlagen

Ik heb het niet echt gevolgd maar volgens mij zit er een fout in het nesten van de formule omdat er altijd op Onwaar uitkomt ipv een waarde.

Voor de formule van L74 had ik zoiets in gedachten
Code:
=ALS(OF(E74=50;J74>J46);2;ALS(J74=J46;1;0))

Ik heb vrijwel geen verstand van biljarten moet ik bekennen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Caja,

Bijgaand een nieuw bestand met een aanpassing gemaakt op het bestand uit je 1e reactie. Met een hulpkolom werken zoals uit je 2e reactie is niet echt nodig.

Groet

Dirk

Bijlagen

Dirk,

Ik heb nu de formules in de cellen waar de punten in moeten komen doorgevoerd en aangepast aan de regel. Het berekenen van de punten is nu juist!!!

Maar nu komt het, als de er nog geen caramboles groene Cel D18 - H18 ingevoerd zijn is de cel natuurlijk leeg, maar in het punten vergeven geeft de formule aan iedere speler 1 punt.

De cel (I46-I47-I49) waarin de punten komen, moet nu leeg blijven of een waarde van 0 geven. Ik weet dat dit teken "" in de formule de cel leeg blijft Maar helaas ik kom er niet uit.

Kun je er nog eens naar kijken??

Groetjes Caja

Bijlagen

Hallo Caja,

Om de cellen leeg te krijgen, als er nog geen caramboles zijn ingevoerd in b.v D18, dan moet je elke formule die hiervan afhankelijk is uitbreiden met:

=ALS(D18="";""; enz het vervolg van de formule.

B.v. de formule in de cel I46 wordt dan:
=ALS(D18="";"";ALS(EN($D$46=$G$39;$D$74=$G$67);1;ALS($D$46=$G$39;2;ALS(EN($D$46<>$G$39;$D$74=$G$67);0;ALS($J$46>$J$74;2;ALS($J$46=$J$74;1;0))))))

daarnaast zie ik de foutmelding delen door nul "#DEEL/0", die kun je ook voorkomen door de formule uit te breiden. B,v. in cel F46: =ALS($D$18="";"";D46/E46)

Zie ook de vele andere cellen, hiervoor kan je dezelfde oplossing kiezen.

Voor koppel 1 heb ik geprobeerd om alle formules aan te passen. Even testen

Succes en groet

Dirk

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dirk,

bedankt voor de les.

Ik ga morgen e.e.a. wijzigen.

groetjes Cees

Dirk,

bedankt voor je hulp.

Ik ga nu verder met de ontwikkeling van het programma.

Groetjes Caja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan