bin bestand openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik heb eeb programma gedownload dat de extensie .bin heeft.
Wanneer ik dat programma wil openen dan krijg ik het schermpje waaruit ik kan kiezen waarmee ik het bestand wil openen.
Mijn vraag is: Hoe moet ik software openen met de extensie .bin?

Onne

Met Isobuster kan dat meen ik. Bin is als een ISO, alleen moet je een cue bestand maken om bin te branden. Zie ook www.google.nl

Als je een bin bestand wilt branden heb je het bijbehorende cue bestand nodig. Als dat ontbreekt kan je het met isobuster bruikbaar c.q. leesbaar maken. Het wordt dan als het ware uitgepakt.

Nadat je het mer isobuster hebt bewerkt, kan je het natuurlijk ook weer branden.

Hier kun je Isobuster downloaden (download start automatisch)

[edit]domme opmerking verwijderd:D [/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
En je moet het niet branden als data, maar als een image
Ik neem aan dat je het hier alleen over de cue hebt (die dan automatisch de bin ophaalt).

Als je met isobuster aan de gang bent geweest, dan is het geen image meer.

Niet? Ging ervan uit dat er een cue werd aangemaakt met isobuster. Dus dit moet toch als data gebrand worden?

Ik ga Isobuster ook eens proberen, weet ik beter waar ik over praat:o :o :D

Na bewerking met isobuster ziet het er eigenlijk uit zoals het er uit zou hebben gezien als je de cue had gebrand. Alleen staat het nog op je harde schijf.

Dus het is eigenlijk een uitpakprogramma. Je hoeft niet persé te branden? Scheelt weer.

bin bestand

Hallo Allemaal

Ik heb allemaal jullie reactie's gelezen over mijn vraag dat ik geen .bin bestand kan openen.
Nog allemaal hartelijk dank.

Ik heb er inderdaad een cue bestand bij.
Ik heb het programma isobuster gedownload.
Maar wat moet ik nu doen?

Wat moet ik met het cue bestand doen?
Hoe pak ik het bin bestand uit met isobuster.
Als ik het uitgepakt heb, is het dan een exe bestand geworden, zodat ik het programma kan opstarten?

Onne

Het kan wel iets meer. Ik gebruik het zelf eigenlijk alleen om images om te zetten en om het mpeg bestand uit een svcd in een bruikbare vorm voor TMPGEnc klaar te zetten, zodat ik er een DVD bestand van kan maken.

Met een cue bestand erbij heb je ook de mogelijkheid om hier direct een cd van te branden als je dit wilt. Dan moet je met bv Nero wel kiezen voor de optie "bestand, burn image."

Maar je kunt het ook zonder branden doen op de manier van Wim

Je moet via file het bestand openen en dan met je rechter muisknop op een track klikken en dan extracten.

Welk niveau moet je even uitproberen, dat weet ik ook niet exact. Dat geldt ook voor de manier van extracten.

Ik goochel altijd maar wat, er kan toch niks verkeerd gaan.

Geplaatst door Tanja1968
Dus het is eigenlijk een uitpakprogramma. Je hoeft niet persé te branden? Scheelt weer.

Dat is precies waar het programma vooral voor bedoeld is: iso's en vergelijkbare bestanden te kunnen gebruiken zonder die eerst te hoeven branden.
Een vergelijkbaar programma, eenvoudiger maar met minder mogelijkheden, is Undisker (http://www.undisker.com/).

Ik snap niet dat mensen images willen uitpakken.
Ik gebruik hiervoor een virtuele cd-rom speler en kan de images zo gebruiken/kopieren.:)

Ik snap niet dat mensen files downloaden waarvan ze niet eens weten wat ze er mee moeten.

confused.gif

Is verder niet persoonlijk bedoeld hoor Ovee.

Geplaatst door Withaar
Ik snap niet dat mensen files downloaden waarvan ze niet eens weten wat ze er mee moeten.
Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft gehad.
Iets downloaden en dan niet weten hoe verder te handelen.:D

Geplaatst door crash
Ik snap niet dat mensen images willen uitpakken.
Ik gebruik hiervoor een virtuele cd-rom speler en kan de images zo gebruiken/kopieren.:)
En ik heb altijd ruzie met virtuele cd spelers. Zo heeft toch iedereen zijn eigen manier.

Geplaatst door crash

Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft gehad.
Iets downloaden en dan niet weten hoe verder te handelen.:D
En als je nooit wat onbekends probeert, leer je ook zo weinig bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan