Bin bestand ''Wat staat erop"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Berichten
1.086
Hoi,

Ik heb een bin bestand gedownload. Maar kan ik het dan ook met een programma uitpakken. Want nou weet ik nog niet wat er allemaal in het BIN. bestand zit.

Groetjes,
 
Een bin bestand moet je branden met nero/isobuster.
Het is een image. Als je dit doet krijg je als het ware de originele cd weer.

Ik las deze uitleg in Google:

Vaak is een cd 'image' opgeslagen als een bestand met de extensie ".bin". Bij dit bestand hoor een CUE-bestand te zitten, die de 'beschrijving' van het binaire bestand bevat.
CUE-bestand aanmaken
Indien je door omstandigheden niet in het bezit bent van een CUE-bestand, dien je er een aan te maken.
FILE "image.BIN" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00
Hierbij is image.BIN de naam van het binaire bestand.

Normale cd's dienen op mode 1 gebrand te worden. Cd's zoals playstation of PSX dienen in mode 2 gebrand te worden.

Als je het .cue bestand gemaakt hebt kun je met nero hem makelijk op cd branden, door bestand, image branden.
 
Ok dat het een image was die je moet branden wist ik wel maar ik wist niet of je ook gewoon uit zou kunnen pakken. Maar dat kan dus niet en dan moet ik die dan maar op de cd branden en dan maar hopen dat die goed is :).

Groetjes,
 
Als je zoiets nou ook nog in freeware hebt maak je me helemaal gelukkig :)
 
Idd, aan zo'n half programma voor een maand heb ik niks aan.
 
Ik heb die isobuster gevonden maar heb geen idee of het wat toevoegt als je de files eerst wilt zien.
Kijk zelf maar even HIER
 
Isobuster heb ik al maar daar kan ik het niet mee openen :(
 
Waar het voor jou ophoudt help ik je met zoeken :D Vind het ook wel interessant. Je denkt altijd: ga ik een cd verpe sten of niet.
 
Dat vind ik aardig van je :eek:
En om een cd te verpatsen heb ik niet zo'n zin in :)
 
Bin bestand "Wat staat erop"?

"t is een .cue bestand (geen .que), maar je hoeft m niet perse te openen in nero. dit doe je meestal om er meteen een cd van te branden. je kunt (gratis!) daemon toolz downloaden, die een virtuele cd-rom drive aanmaakt en je zo de inhoud van de cd kunt bekijken."

Er staan nog meer van dat soort onderwerpen HIER
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft daarvoor helemaal niet ver te zoeken! die kennis hebben wij ook in huis :)
 
Zal best maar Google werkt heel wat sneller dan Helpmij ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan