bin en cue bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
heb een film bestand van bin en cue waarmee kun je dat bekijken ?
welke codec?

een bin en cue bestand kun je niet zomaar bekijken een bin en cue is een image file.

je kan of het bin en cue file uitpakken met bv isobuster of het geheel branden op een cd met bv nero of het bin en cue file laten booten door een virutual cd speler.

Probeer de cue via image branden in bv nero te branden. Als het een DVD moet zijn krijg je vanzelf een melding.

Windows media player.
Bsplayer.
Allplayer.
Eigenlijk gewoon met alle videoplayers.

Hangt er van af wat er op staat. Waarschijnlijk is het een S(K)VCD. Dan is Windows media player een van de mogelijkheden (als je de vereiste codecs hebt).

Dat lukt niet als het 1 bin en 1 cue is, vermoed ik. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar gezien de maat lijkt het me eerder een dvd,

Om gelijk antwoord te geven op je vraag

heb een film bestand van bin en cue waarmee kun je dat bekijken ?
welke codec?

kan je Daemon Tools gebruiken en daarmee kan je het cue bestand mounten en zodoende de film afspelen met WMP9 en alle andere players (video)

kan iemand mij dit uitleggen de bestanden zijn

791 mb
792 moet dus op 2 cds kunnen?
ik brand het als een data maar het bestand is te groot huh?

Je moet de cue als "image" branden. Deze haalt dan zelf de bin op. In de cue staat namelijk als het goed is de bestandsnaam van de bin genoemd (je kan dit bekijken door de cue met kladblok te openen).

Hallo,

Het kan op twee cd's van 800 MB (Standaard cd-r is 700MB, dus te klein.)

Je kan het niet als data branden, maar je moet het als image branden.(Ik ga even van NERO uit.)

Je krijgt dan het cue bestand te zien, dat moet je aanklikken en branden. Als je dat doet moeten de cd's gewoon te bekijken zijn. (Zie de andere antwoorden die je al hebt gekregen.)

Veel succes

Mavaros

alternatief

Als je niet wil branden kun je ook alcohol 120% installeren. fijn programma voor alle soorten image files. Met het programma maak je een viruele schijf aan en op deze schijf kun je vervolgens de film bekijken nadat je deze hebt ingevoerd (digitaal)

Om gelijk maar even iedereen tegen te spreken een bin file van 791 mb past met gemak op een cdr van 700 mb ik heb hier bin files ban 806 mb en die passen ook.

als je nero 6 hebt dat stop je een lege cdr in de brander sluit in nero de wizzard enz en kiest daarna voor recorder -> image branden en je laad het cue file in.

heb je een oudere versie van nero kies bestand -> beeldbranden zoek je image file op en branden maar.

een nog makkelijkere optie is inderdaad alcohol120% met dit programma kun je zo goed als alle image files branden.
open alcohol120% kies image branden en zoek je image op openen en volg de schermen verder.

kijk anders eens op http://www.helpmij.nl/leden/tazman hier vindt je meer info over het branden van image files

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan