Bin en cue bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nergens zie ik echter hoe ik van bin en cue een iso bestand krijg.

Deze snap ik ook effe niet, in de topic start staat nergens dat je een iso wilde maken, maar dat je er een cd of dvd van wilde maken.

En dan is deze link met uitleg van Bertus helemaal zo gek nog niet.
Duidelijker kan via dit forum niet uitgelegd worden.
Wel even ImgBurn downloaden en installeren.
 
Deze snap ik ook effe niet, in de topic start staat nergens dat je een iso wilde maken, maar dat je er een cd of dvd van wilde maken.

En dan is deze link met uitleg van Bertus helemaal zo gek nog niet.
Duidelijker kan via dit forum niet uitgelegd worden.
Wel even ImgBurn downloaden en installeren.

Ik dacht ook helemaal niet aan een image, ik wilde gewoon waar ik dit onderwerp mee begon.
Na enig gespit, aan de hand van de duistere tips die ik kreeg, kwam de iso in beeld.

En dat ImgBurn had ik al, maar om me stap voor stap even op de rails te zetten
daar heeft Bertus geen zin in, dat merkte ik eerder al.
Dat verdient de naam uitleg toch niet.

Maar ik sloot dit onderwerp al, ik ga wel elders mijn licht opsteken.
 
Laatst bewerkt:
OK prima, dan wens ik je veel succes.

p.s. bin of iso bestanden zijn image bestanden.
 
- Download CDBurnerXP (ook voor Vista :)) (Link op MajorGeeks.com)
(wat mij betreft met zijn 6 MB het meest fantaastische brand programma)

- Installer hem :)
- Start hem
- In het splash screen selecteer je "Brand Iso beeldbestand"
- (het hoofd scherm verdwijnd en een klein venster verschijnd)
- druk op de knop "Converteer naar Iso"
- Zoek je bin op en converteer die, daarna kun je die wegbrandden.

Ja het kan sneller aangezien er genoeg programma's zijn die bin/cues kunnen wegbranden maar dan had je dit kleine CD/DVD bakkertje niet gekend :)

edit: 2e pagina niet gelezen van dit topic. Jammer maar ik hoop jou en misschien een ander hier nog blij mee te kunnen maken,
 
Laatst bewerkt:
- Download CDBurnerXP (ook voor Vista :)) (Link op MajorGeeks.com)
(wat mij betreft met zijn 6 MB het meest fantaastische brand programma)

- Installer hem :)
- Start hem
- In het splash screen selecteer je "Brand Iso beeldbestand"
- (het hoofd scherm verdwijnd en een klein venster verschijnd)
- druk op de knop "Converteer naar Iso"
- Zoek je bin op en converteer die, daarna kun je die wegbrandden.

Ja het kan sneller aangezien er genoeg programma's zijn die bin/cues kunnen wegbranden maar dan had je dit kleine CD/DVD bakkertje niet gekend :)

edit: 2e pagina niet gelezen van dit topic. Jammer maar ik hoop jou en misschien een ander hier nog blij mee te kunnen maken,

Bedankt voor deze reactie met stap voor stap hoe en wat.
:thumb:

CDBurnerXP leerde ik eerder op dit forum kennen, maar ik liep tegen wat vreemde zaken aan en bleef derhalve bij BurnAwareFree. Werkte wat traag als ik me goed herinner.
Maar jenever can tell ik heb dit toch in mijn notities geplakt.

Inmiddels verder gegoogled en reteketet ik heb een cdr die perfekt in mijn
standalone speler afspeelt,
Hoe, simpel

In Verkenner op cue file gaan staan en kiezen “burn with Imgburn. (vreemd maar Nero
komt niet op het lijstje voor???)
Komt de melding dat het bestand te groot is voor de 700mb/80 min. CDR, dan toch doorgaan. Dat kan ik toch zelf nooit bedenken!!!
Op de CDR staan dan de bestanden
EXT
MPEGAV (Avseq01.dat van bijna 837 mB)
SEGMENT
VCD

volgens ImgBurn gaat het om 79 min.

Als iemand dit wist, was het dan zoveel moeite geweest om mij deze info te geven
Met error and trial met DVDRW en iso en nog meer was ik nu uren kwijt.
Vandaar mijn boze reakties, waarvoor mijn excuses.

Maar ik blijf er bij als je alleen de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt, reageer dan alsjeblieft niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht ook helemaal niet aan een image, ik wilde gewoon waar ik dit onderwerp mee begon.
Na enig gespit, aan de hand van de duistere tips die ik kreeg, kwam de iso in beeld.

En dat ImgBurn had ik al, maar om me stap voor stap even op de rails te zetten
daar heeft Bertus geen zin in, dat merkte ik eerder al.
Dat verdient de naam uitleg toch niet.

Maar ik sloot dit onderwerp al, ik ga wel elders mijn licht opsteken.

wat zit je nou te zeiken man,in die link die ik gaf word het toch stap voor stap uitgelegd
dat jij het niet snapt ligt aan je zelf
hoef je mij niet voor aan te spreken en af te katten :evil:
 
En in de link die ik gaf is het idem dito, alles word uitgelegd van begin tot eind ,, maar 1 muisklik weg.
Het zal inderdaad die generatie kloof zijn, wat voor ons vanzelf sprekend is wil de ander nog in Jip en Janneke taal.
 
Ja hoor, Bertus en WhisperTT waren echt een goede hulp (vinden zij.)

Volg je de link van Bertus, dan moet je eerst een zoekactie doen, met een rits
opties tot gevolg met verwijzigingen naar Nero, waarvan ik begon te vermelden, dat
ik een bepaald onderdeel niet kon vinden.

En Leesvoer van WhisperTT zet op je scherm hoe e.a. moet als je geen cue bestand hebt,
maar dat heb ik wel.
Goed dan nog even verder gekeken, nee stop maar.
Om te zoeken kom ik niet naar Helpmij.

Neem een voorbeeld aan Ellasar.
 
Dat is zeker niet nodig omdat voorgaande sprekers een exacte uitleg hebben aangedragen waarbij stap voor stap uitgelegd word hoe de problemen die je aangegeven hebt opgelost worden.

Eerst vraag je hoe je hem weg kan brandden, dus bertus geeft je een mooie handleiding van ImgBurn.
Dan vraag je hoe een bin/cue om te zetten naar ISO en wederom word je bediend met een mooie stap voor stap handleiding van WhisperTT hoe je dat voor elkaar moet krijgen.

dus "Een voorbeeld nemen aan Ellasar" is totaal niet nodig.
 
ik merk het al lezen kan je ook al niet
mijn link naar imgburn word NERO helemaal niet genoemd
en imgburn is een topper ,maar als jij niet ff de moeite neemt om lezen
je wilt dus alls klaar op je bordje hebben,nou zoek het ff lekker uit :evil:
 
Fijn toch, dat jullie het zo eens zijn.
Maar jullie gaan er gewoon aan voorbij, ik treed in herhaling, niet kwam om te lezen of te zoeken.

Doe niet zo zelf voldaan want daar is geen reden voor.

Gelukkig vond ik zelf snel een eenvoudige prima oplossing en jullie niet, dat zou je je moeten
aantrekken.
 
niet kwam om te lezen of te zoeken.
Ik zie niet in wat het verschil is tussen het lezen van een handleiding op dit forum of het lezen van een handleiding die men je hier op het forum aangeeft via een andere link.

Het feit dat je de aangedragen oplossingen niet gebruikt doet niet af aan het feit dat de oplossingen die aangedragen werden gewoon valide zijn die volledig voldeden aan de door jou gestelde eisen met uitzondering van de plaatsing op dit forum

Maar als jij vind dat je niet goed geholpen bent, prima wat jij wilt.
Ik heb dit bericht (het mijne) aangegeven bij de Moderators met het verzoek om de niet terzake doende posts waaronder deze te verwijderen uit dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet in wat het verschil is tussen het lezen van een handleiding op dit forum of het lezen van een handleiding die men je hier op het forum aangeeft via een andere link.

Het feit dat je de aangedragen oplossingen niet gebruikt doet niet af aan het feit dat de oplossingen die aangedragen werden gewoon valide zijn die volledig voldeden aan de door jou gestelde eisen met uitzondering van de plaatsing op dit forum

Maar als jij vind dat je niet goed geholpen bent, prima wat jij wilt.
Ik heb dit bericht (het mijne) aangegeven bij de Moderators met het verzoek om de niet terzake doende posts waaronder deze te verwijderen uit dit topic.

Zodat anderen niet zien, dat er iemand niet tevreden is?
 
als je nou ook eens vertelde hoe je het opgelost hebt
zouden wij ook nog wat van kunnen leren:confused:
 
Ik denk dat Boekanier vergeet dat iedereen die hier zit/reageerd allemaal gewone mensen zijn die vrijwillig in hun vrije tijd andere mensen proberen te helpen en daar dus eigen tijd insteken.
Het zijn geen professionals die voor deze tijd betaald krijgen, en dus ook niet verplicht zijn om alles stap voor stap uit te typen voor u.
Als je zo op service staat moet je zeker niet op forums op het internet zijn maar gewoon naar een computer winkel gaan en betalen voor de service! Dan kan je eisen dat men het voor je uitwerkt zoals u dat wilt.

U kunt dus inderdaad beter niet meer naar helpmij.nl komen als u niet door "amateurs" geholpen wilt worden.
Des al niet te min zijn wij blij dat het u is gelukt, jammer alleen dat u zo reageerd op mensen die u proberen te helpen.
Zal ook wel weer aan die generatie kloof liggen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Als u nu nog even onder aan de pagina wilt klikken dat de vraag is opgelost kunnen we het hierbij laten en wensen wij ' onbekende vrijwilligers' u verder een probleemloos internet jaar toe.
 
Zodat anderen niet zien, dat er iemand niet tevreden is?

Mensen mogen van mij best zien dat er iemand niet tevreden is.
Maar iemand die ontevreden is vanwege het feit dat hij hulp weigert.... och ik weet niet of jij zo bekend wil staan....

Daarnaast weet ik niet in hoeverre Moderators vinden dat dit Offtopic gaat waar het forum ook beleid op heeft. In combinatie met het feit dat we toch niet op 1 lijn zullen zitten heeft mij dat doen aangeven

Op mijn werk hebben we een gezegde....
"Als je niet geholpen wil worden, Meld dan niets"
Imho is dat toepasbaar in deze
 
Om een eind te maken aan deze discussie voorzie ik deze topic gewoon van een slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan