bin en cue branden op DVD+RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

grafikal

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2005
Ik heb heel veel handleidingen gelezen om een bin en cue met bv Nero op een CD te branden.
Als ik dat probeer (op een CD) krijg ik de melding dat er niet voldoende ruimte is. Ik heb geen 800 MB CD bij de hand. Bovendien wil ik hem liever op een DVD+RW schrijven.
Dat lukt me niet...ligt dat aan mij?

nero opstarten

- als nero begint met een wizard deze afsluiten
- file -> open
- kies de cue bestand
- er verschijnt nu een nieuw scherm
- kies links voor dvd ipv cd

BRANDEN MAAR :D

ja, dat heb ik ook geprobeerd maar ik heb alleen de optie CD-image..
en hij is 780 MB dus past niet op gewone CD..

Nero 7 Ultra Edition

Ja, wel herkenning van mijn DVD drive en heb ook een image recorder

probeer het is gewoon met burinig rom te branden inplaats van express.
Of was het nu omgekeerd :p
ik weet dat ik hier ooit ook eens problemen mee gehad heb en het zo heb opgelost.

Ik heb het met allebei inmiddels geprobeerd. Maar hoewel de instellingen zoveel mogelijk op DVD staan, zegt ie bij het branden dat de compilatie niet op dit medium kan worden geschreven - een CD dus...

Hoi,

ik zit met hetzelfde probleem. Heb een film met dus een .bin en een .cue file maar deze is 797 mb groot. Ik heb GEEN cd liggen van die grootte en heb er zo gauw hier bij wat winkels ook niet één kunnen krijgen. Ik wil hem dus op een DVD RW branden, maar zodra ik met Nero de optie image branden gekozen heb (Nero OEM 6.3.1.25) , vraagt ie telkens om een cd :confused: en zegt dat mijn "compilatie niet compatibel is met het aanwezige medium".

Heeft iemand hier DE oplossing voor?????

Bedankt alvast

groet Ron

Het is me nog steeds niet gelukt om het op een DVD te krijgen.
Nu heb ik Daemon tools gedownload.Dat is dus niet zoals ik het wilde. Maar via deze omweg kan ik hem tenminste wel kijken

hey,

het kijken van de film kon ik al wel. Ik gebruik VLC player, echt een ideaal "alles-etertje". Ik heb al eerder een film gebrand (met een .bin en .que file) als image maar dan gewoon op een CD en heb hem daarna via mijn aparte dvd speler op mijn tv gekeken. Dat beeld was echt beduidend mooier dan dat ik hem via mijn computer afspeelde. Daarom hoop ik dat iemand kan helpen :D

in ieder geval, veel kijk plezier :thumb:

Met het gratis programma vcdgear kun je van die film bin's mpegs maken of vcd's

ErpCity zei:
Met het gratis programma vcdgear kun je van die film bin's mpegs maken of vcd's

he erpcity,

bedankt voor je reactie. Ik heb het programma even gedownload idd en dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat het niet lukt :evil: . Volgensmij moet je zo'n image bestand namelijk gewoon naar een DVD+RW kunnen branden!!! Zoals ik al eerder schreef is het me een voorgaande keer wel gelukt maar dat bestand was kleiner en ik heb hem toen op een cd gebrand. Dit bestandje is echter groter dus ik moet nu wel uitwijken naar een groter medium, een DVD-tje. Op één of andere manier is de kwaliteit ook een stuk beter als je hem als image brand en hem kijkt via je dvd speler en TV.

Dit stukje tekst zat ook bij het bestand:

If you wish to view this file on your PC then use a media player called VLC which supports Cue and Bin format movies but be warned, if you are planning on watching on your PC then please for **** sake don't moan about quality as you have been warned.

Wat ik dus al eerder schreef klopt dus (wat betreft de kwaliteit).
Ik ben namelijk bang dat als ik hem omzet van een bin, naar een mpeg dat de kwaliteit dus ook evenredig zal zijn. Als ik hem nu bekijk over groot scherm is de kwaliteit redelijk. Bij die vorige film was dat ook het geval maar na het branden als image en hem gekeken te hebben via de tv, werd ie echt een stuk mooier.

Iemand een ander alternatief voor dit probleem???

Groet

Plaats de inhoud van het cue bestand eens (openen met kladblok)

of doormiddel van winiso de bin omzetten naar een ISO en dan wegbranden ?

he Ellasar,

inhoud van het cue bestand is het volgende:

FILE "Cinderella Man (2005) DVDRip KVCD by Hockney(TUS Release).bin" BINARY
TRACK 01 MODE2/2352
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 MODE2/2352
INDEX 00 00:04:00
INDEX 01 00:06:00

En wat betreft jou laatste alternatief (het omzetten naar een ISO); Ik heb daar zelf ook aan zitten denken maar als ik hem dan brand, kan ik hem dan wel afspelen in mijn aparte dvd speler?

Toch blijf ik het eigenaardig vinden. Als je NERO opstart kun je kiezen tussen opties met een CD of DVD. Bij beide heb je de optie "een image branden" maar toch weigert ie een image te branden op een dvd, raar maar waar!!!:mad:

bedankt alvast voor je hulp :thumb:

Het is goed dat er een aantal alternatieven zijn, maar ik blijf me inderdaad ook verbazen over het feit dat nero die image niet op een DVD brandt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan