.bin (eventueel regedit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Ik heb het bestandstype .bin en door een bepaalde reden( ik zou niet meer weten hoe) is dit gekoppeld geraakt aan het programma vcl player.

Ik het bestand nodig om de firmware van mijn mp3 (cowon D2) te kunnen upgraden.
Een maand of 3 geleden is dit mij wel al gelukt(nu heb ik versie 2.54 maar ik wil naar versie4.55.
Het is dezelfde methode om uit te voeren hoe te updaten maar wanneer ik mijn mp3 moet loskoppelen en dan opnieuw moet opstarten zou ik een laadbalkje moeten zien zodat hij updated maar dit gebeurd niet :confused:
Dit is de uitleg hoe te updaten

IK denk dat dit is omdat het bestandstype is gekoppeld aan vcl. ik heb het ook al eens geprobeert met kladblok enzo maar geen effect.

Regedit heb ik geopend en ik ben naar het bestandstype .bin gaan zoeken, dat heb ik gevonden.
Maar daar staan 2waarden:

-1 is standaard zonder waarde ingegeven

-de andere heet NoOpen maar ook zonder waarde...

de submappen van .bin zijn persistenthandler en deze heeft wel een waarde
en shell maar deze staat ook op standaard

weet iemand hoe ik dit kan aanpassen in regedit zodat .bin niet gekoppeld is aan een programma.
DELETE werkt niet :p

Laatst bewerkt:
Deze bin bestand zal je volgens mij ook op het apparaad moeten zetten en niet openen op de pc.
Als je het toch op de pc wilt openen kun je dat volgens mij met het programma ultraiso of met alcohol 120% doen

Het staat ook op de site : when connection is made copy d2_bin locate under folder labeled "0" into the root directory of the cowon D2 daarna het apparaad loskoppelen uitzetten en weer aanzetten en de upgrade zou vanzelf moeten starten, maardaarna moet er zie ik nog meer worden gekopieerd naar de root.
Als je op die site opnieuw download ect kom je vanzelf waar ze alles met plaatjes en al uitleggen hoe het te doen

.

Laatst bewerkt:
Als je VLC installeerd wordt de bin automatisch aan VLC gekoppeld, omdat bin ook een filmbestand is (wanneer je een video-cd download krijg je een .cue en een .bin file).

Als je de bin aan een ander programma wil koppelen, kan dat via Start > Standaardprogramma's > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen. Zoek daar .bin op, en klik op Ander programma. Maar ik weet of je daarmee je probleem verhelpt.

Mijn probleem zit zo...

Ik weet dat ik het .bin bestand naar mijn root directory moet kopieren van mijn mp3
dan moet ik mijn mp3 loskoppelen en opstarten nadat hij volledig is afgesloten.
Dan ZOU hij moeten beginnen met updaten(eerste stap) maar dit gebeurd niet:(
en zoals ik al gezegd heb ik heb mijn mp3 al eens geupdate vroeger maar nu verloopt het helemaal niet zo :S

Hij start gewoon op zoals hij normaal doet ipv dat hij gaat updaten. dat is het probleem.
Wat ik dan denk is dat het is omdat het bin bestand is gekoppeld aan vcl player. het lijkt mij vreemd maar ik denk toch dat het daardoor zou komen.
Ik moet het bestand ook niet kunnen openen op mijn laptop maar ik zou het willen instellen zodat het niet gekoppeld is aan eender welk programma...
ik weet ook wel hoe je kan veranderen met welk programma de bin file geopend wordt maar dat is niet het probleem

Laatst bewerkt:
Hey,

heb heb het eens een beetje gelezen.. Maar dat het .bin bestand gekoppeld is maakt helemaal niks uit.
De .bin extentie is meestal een algemene. Dat staat namelijk voor binair. Dus geen tekst.
Dit bestand kan mogelijk alleen gelezen worden door de MP3 speler.

Wat ik uit die handleiding haal, is toch niet veel anders als dat er al gezegt is.
1) Uitzetten
2) Aansluiten
3) Het bestandje dat in de map 0 zit, uitpakken naar de root. Dus niet de map, maar alleen het bestandje
4) Ontkoppelen en wachten tot die helemaal uit is.
5) Opstarten, en het updaten moet beginnen.
Dan de andere bestandjes 1 voor 1..

Als het niet werkt, kun je misschien contact opnemen met hun via e-mail of iets..

Succes,
Mathijs

Ik denk ook niet dat het zoveel uitmaakt dat het .bin-bestandstype aan vcl is gekoppeld op mijn pc, maar toch het werkt niet :confused:

Het enigste wat ik mij nog herinner van de vorige keer is dat het bin-bestand aan niets was gekoppeld.

Ik heb het al verschillende keren opnieuw geprobeerd maar helaas zonder succes.

Een mailtje naar de medewerkers van cowon heb ik ook al gestuurd.
Snel heb ik een antwoord gekregen, wat op zich goed is maar wat er dan instond was minder:mad:
Er stond gewoon "Please try updating the firmware once again and make sure you follow the instructions on the page step by step."
veel heb ik daar niet aan hé:shocked: :P

Ik zou dat emailtje gewoon beantwoorden. Dan staat er alle andere teksten ook nog in..
Gewoon zeggen dat je het al 3 keer geprobeerd hebt, maar steeds niets lukte..
Vergeet niet te zeggen dat een andere update wel was gelukt een tijdje geleden.. En toen alles werkte zonder problemen...

In ieder geval succes ermee.

Gr,
Mathijs

Laatst bewerkt:
ik heb gisteren al een mailtje terug gestuurd maar tot nu toe nog geen reactie...

In mijn eerste mailtje heb ik al gezegd dat een vorige update van mijn MP3 zonder problemen was verlopen en heel simpel maar ja.

Toch allesinds al bedankt voor jullie hulp en het meedenken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan