.bin???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat is wel zo, maar sommige spelletjes moet je eerst op een cd zetten. Voordat je ze kan spelen. Bijvoorbeeld in een install wizard word weleens om een 2e cd gevraagd. Dan moet je die truc dus wel toepassen!

Ja ik heb je net al gezegd dat dat helemaal nix uitmaakt met welk programma je brand. Met dit soort dingen !

P.S als ik het mis heb mag er gereageerd worden !

Een Bin/Cue formaat is een image van een cd.
Net zoals je die bijvoorbeeld van Clonecd hebt of van Nero (nrg).
Het is gewoon een kopie van een cd die opgeslagen is op een bestand formaat die je met bepaalde programma's kan branden. Dus het maakt eigelijk niet uit op voor de cd op welke manier je het brand.
Maar het is makkelijker deze te branden met de daarbijbehorende software.
Omdat je deze dan direct brand en niet moeilijk hoeft te doen met uitpakken enzo.
Mocht je dit toch willen doen (als bijvoorbeeld de Cue ontbreekt (hoewel je ook brandprogramma's hebt die alleen de bin nodig hebben) dan kun je de image uitpakken met isobuster. Zo krijg je alle losse files die op een cd staan in een folder die dezelfde naam heeft als de cd. Alleen dit is voor mensen die er wat minder verstand van hebben misschien lastiger te doen. Dus daarom is het branden van een bin makkelijker met software die dit direct op cd zet. Zodat je niet moeilijk hoeft te doen met uitpakken, renamen endergelijke...

Het komt er gewoon op neer dat je de uitgepakt bestandjes op cd moet branden. Zo moeilijk is dat toch niet of wel ?

hoi,
ik gebruik zelf alleen nog maar winiso, ik converteer de bins naar iso's en installeer ze dan met virtual daemon op mijn harde schijf,
De iso kun je nu heel eenvoudig weer met nero branden
greetz wullem

Neej, dit is het zeker niet.. je download Deamontools.. Deze maakt als het ware een virtuele CD.. je opent de Bin, en dan kijk je in Deze Computer.. daar kun je het spel installeren door op de virtuele CD te drukken. Alleen bij mij.. bij het uninstallen van Deamontools, blijfen de virtuele Cd's staan.. Hiervoor ga je naar Configuratiescherm >Systeem > Apparaatbeheer > en daar Cd-rom.. Hier staan dan de virtuele CD's.. die je weg kunt halen

Ja ik heb ff gekeken en je hebt gelijk. Bedankt voor het advies

Je ben dan nog maar een junior-member maar je hebt volkomen gelijk :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan