Binnen AP Div meerdere images centreren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roosje1996

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hoi,

Ik zit met een klein probleem waar ik graag een oplossing voor wil zoeken; ik heb een ap div met een paar images en deze wil ik binnen de ap div centreren onder elkaar... ik heb geen flauw idee waar ik dit kan doen, waarschijnlijk zit het ergens heel simpel weggewerkt maar kom er niet achter...

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Wil je je vraag even toelichten, want ik snap niet wat je bedoelt met 'ap'.
Een div centreren doe je met: align: center.

Groetjes,

@geboren in 91
In het Dreamweaver-jargon betekend een APdiv: een <div> met een Absolute Positie.

Dreamweaver schijnt er nogal goed in te zijn die aan te maken (of webbouwers ertoe te verleiden), maar absolutie posities van elementen op een webpagina zijn linke dingen. Voor je het weet, gaat het mis: met een andere resolutie of een andere lettergrootte van de bezoeker, of een grotere content op een andere pagina, enz.). - Met APdiv's moet je precies weten wat je doet!

Een div centreren doe je met: align: center.
Nou, eh, nee. De eigenschap "align" in de html-code is al ruim 10 jaar gelden afgekeurd verklaard in de html-specificatie (HTML4.01 van december 1999, zie hoofdstuk 15).
Opmaak hoort niet in html thuis, maar in de css. Daar doe je het met:
Code:
#idNaam { 
   text-align: center; /* iets binnen één bepaald element wordt gecentreerd */
   }
of
.classNaam {
   text-align: center;  /* iets binnen een serie elemeneten met deze class wordt gecentreerd */
   }
of
#divje {
   width: 900px;
   margin: 0 auto; /* het divje zelf wordt gecentreerd, niet wat er in staat */
   }

@roosje1996
Nu even terug naar af. Er is een div (in dit geval een APdiv) waar images gecentreerd onder elkaar in moeten komen, begrijp ik.
Werkt het niet om de APdiv een style { text-align: center; } te geven, en de images via <br>'s onder elkaar te zetten?

Of, beter: het zou ook moeten kunnen met een speciaal gestylde <ul> (Unordered List = lijstje met stipjes), met de images elk mooi in een <li> (List Item).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan