• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

binnen macro > ga naar een naam ipv celadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesus

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik heb in Excel de cel A2 de naam "test" gegeven.
Om deze cel in een macro te selecteren zou ik ook graag deze naam willen gebruiken, waardoor ik ook geen specifieke verwijzing naar het tabblad hoef op te nemen. Dit lukt mij helaas niet. Hier de oude code : Range("a2").Select

Wie weet de nieuwe code?

Thanx maar weer!

Gesus

Hallo allemaal,

Ik heb in Excel de cel A2 de naam "test" gegeven.
Om deze cel in een macro te selecteren zou ik ook graag deze naam willen gebruiken, waardoor ik ook geen specifieke verwijzing naar het tabblad hoef op te nemen. Dit lukt mij helaas niet. Hier de oude code : Range("a2").Select

Wie weet de nieuwe code?

Thanx maar weer!

Gesus

Range("test")

Svp .Select vermijden.

Dus ipv
Code:
Range("test").Select
Selection.Value = 1
is het beter om:
Code:
Range("test").Value = 1
te doen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Loopt nog niet

Hallo Roncancio,

zoals tegenwoordig wel vaker, bedankt voor je snelle reactie!

echter, ik heb de regel toegevoegd, maar het werkt niet. Hij zet de waarde 1 in de cel "doel_pc"

For ophalen = 1 To 10

With Application
.Calculation = xlManual
.MaxChange = 0.001
End With

Sheets("keuze opslaan").Select
Cells(ophalen, 1).Copy
Range("doel_pc").Value = 1
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

For ophalen_versie = 1 To 10
.......

Hij zou eigenlijk de waarde uit cel(1, 1) moeten halen, maar dat gebeurt dus niet.

Kun je me verder helpen??

Thanx, Gesus

Gesus, Ik snap je lus niet helemaal. Je copieert dus de waardes uit het bereik A1:A10. Maar dit blijf je doen naar die ene cel met de naam 'doel_pc'. Wat heeft dan voor zin?
In iedergeval wordt je code zoiets
Code:
Cells(ophalen, 1).Copy
Range("doel_pc").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

Je mist trouwens ook nog een 'Next' in je lus, dus ik vraag me ook af hoe het kan werken (of die 'next' moet in het verdere ontbrekende deel van de code staan).

Groet, Leo

Ik heb maar een deel van de macro gecopieerd, hetgeen niet al te handig is:

In het kort komt het hierop neer. 2 geneste lussen, waarbij de eerste een nummer uit een lijst getallen ophaalt en op een vast adres neerzet, waarna de 2e lus in de eerste loop een getal ophaalt. Dit wordt naast het eerste vaste adres neergezet. Hierna volgt een bewerking met behulp van deze getallen.
De 2e lus "loopt" 3 keer, waarna de cycles zich herhaalt in de eerste lus tot er geen getallen meer over zijn.

Ik wil dus dat de getallen uit de eerste en tweede lus op een vast adres met een naam in plaats van een cel("a2") adressering komen te staan.

Ik kan het jammer genoeg even niet duidelijker aangeven.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
Gesus

Kan je de hele code sturen, zodat duidelijker is wat de bedoeling is.
Ik heb het idee dat de code een stuk korter kan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Ik heb dit probleem opgelost door toch maar een normale celverwijzing te gebruiken. Het file wordt door mij onderhouden en niemand anders kan deze cel verplaatsen..

Toch dank voor de inspanningen!

met vriendelijke groet,
Gesus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan