binsearch met winrar

• Onderwerp starter Onderwerp starter humpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik heb het volgende probleem:

Als ik met binsearch.info een bestand heb opgehaald wil ik deze een create NZB laten maken. Tot zover gaat alles nog normaal. Krijg dan het bestand van Winrar waar staat openen dan staat alles nog goed. Precies wat ik wil, maar geef ik dan openen dan klapt hij na eventjes eruit met bv.{naam programma]/{1}. Heb al een nieuwe versie opnieuw geinstalleerd, maar krijg het niet voor elkaar dat hij weer via binsearch dus weer automatisch gaat lopen om te downloaden. Wat doe ik verkeerd? Met alle andere zoekmethodes gaat het wel, alleen binsearch niet, daar ik FTv3 die altijd naar binairie search gekoppeld zijn.

de vraag is hierbij opgelost.
Het werkt.

het probleem van binsearch!

het werkt als volgt:

binsearch opstarten, programma zoeken.
daarna de file opslaan, is deze opgslagen, dan kan je het openen in de zelfde vak.
dan gaat het icoontje naar winrar, hierop 2 keer klikken, dan pakt het uit in newsleecher.

Ik weet niet wat je allemaal probeert te vertellen, maar je hebt het duidelijk niet helemaal begrepen. Dit is zo'n gevalletje van de klok horen luiden, maar ...

Ten eerste: je beschouwt Binsearch als een programma, maar het is niks meer en niks minder dan een website, welke posts op nieuwsservers indexeert. Zie het maar als een ouderwetse kaartenbak in een bibliotheek. (als je geboren ben na 1980 en het woord "bibliotheek"of "kaartenbak" zegt je helemaal niets, kijk dan eens even HIER:p

Het enige wat je op binseach doet, is dus een link zoeken naar de data die je wilt downloaden. Door het gewenste onderwerp aan te vinken, kan je die link ophalen, in de vorm van een NZB-bestand. Je kunt dan dus een "create NZB laten maken" zoals jij dat noemt (ik heeft ook nederlants, maar het heb nie gehielept...?)
Dat bestandje sla je tijdelijk ergens op, om het later te importeren in Newsleecher. Je kan het ook direct openen, waana Newsleecher automatisch zou moeten starten.

Na importeren of openen van dat NZB-bestand in Newsleecher kan je zien welke bestanden er werkelijk in die inhoudsopgave zitten. Newsleecher gaat deze bestanden vervolgens downloaden.
Meestal zal je de bestanden na downloaden aantreffen in de downloadfolder(s) als .RAR en .PAR bestanden. RAR is een compressieformaat, vergelijkbaar met ZIP.Een download zal meestal bestaan uit meerdere RAR bestanden, welke voorzien zijn van naam met een volgnummer. Een RAR bestand is een “pakketje” met data, dat zoveel als mogelijk is gecomprimeerd om de omvang van het bestand zo klein als mogelijk te houden. Om de originele (ongecomprimeerde) data te verkrijgen, moeten de “data-pakketjes”in RAR bestanden worden “uitgepakt” door WinRAR.

Voordat je de RAR bestanden gaat uitpakken is het (zeker bij grote downloads) verstandig eerst even de PAR bestanden aan te spreken. PAR staat voor parity. Deze bestanden gedragen zich als een checksum (zeg maar formaat-controle) met een reparatie-optie. In de PAR bestanden is info opgenomen over de RAR bestanden (aantal, naam, grootte, inhoud, etc.) en een hoeveelheid reparatie-data. Mochten één of meerdere RAR bestanden van de download beschadigd of incompleet zijn, of zelfs helemaal ontbreken kunnen ze middels die PAR bestanden gerepareerd worden. (het spreekt voor zich dat de reparatie-mogelijkheden van PAR niet oneindig zijn. Meestal bevat een PAR bestand ongeveer 10 tot 15% reparatie-data.)
Om gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van PAR, heb je een programmaatje nodig als Quickpar.

Na PARren en (un)RARren van de gedownloadde bestanden (wat een raar woord eigenlijk…. is dat goed Nederlands?) is de originele data beschikbaar en bruikbaar.

Als je meer info wilt over downloaden via nieuwsgroepen, kijk dan eens HIER

Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is dat ik met binsearch op create NZB te geven hij dit meteen deed en ging lopen. Nu echter geef ik op create NZB, komt dan met Winrar om te openen. Dit deed ik eerst meteen door op openen te klikken. Als ik dit nu doe komt hij met winrar.gz. Ik moet nu eerst op opslaan aantikken, dan geeft hij aan wat ik gedownload heb, daarna dubbelklik op dit gedownloade en gaat dan weer downloaden wat ik binnen wil halen. Dit is een extra stap die ik voorheen dus niet deed. Met alle andere lukt het gewoon op deze manier alleen binsearch nu niet meer. Of heb jij hier dan een oplossing zonder deze tussen weg voor. Hoor het graag. Als payserver werk ik met Eweka. Alles komt over newsleecher bij mij binnen.

Kleine tip: je moet echt de verhalen die je schrijft nog eens doorlezen voordat je ze post, want er is geen touw aan vast te knopen. De zinsbouw loopt voor geen meter. :rolleyes:

wat ik begrijp is dat je:

1 een NZB maakt
2 windows wil deze openen met WinRAR
3 je wilt dat niet, dus sla je het bestand eerst op
4 daarna open je newsleecher door te dubbelklikken op het NZB-bestand

ik denk dat je aan de NZB-bestanden gewoon een verkeerde applicatie hebt gekoppeld. Als je een NZB maakt, krijg je een klein pop-up schempje, waarin je kan kiezen wat je wilt: openen of opslaan.
In datzelfde schermpje staat ook de toepassing waarmee je het bestand opent. In jou geval WinRAR. Probeer dat eens te wijzingen naar Newsleecher.

Als dat niet lukt, probeer het dan eens in explorer. Open explorer en kies uit de uit het menu [extra] het onderdeel [mapopties]. Er opent een nieuw scherm, kies voor het tabblad [bestandstypen].
Zoek daar het bestandstype .nzb en wijzig de toepassing naar newsleecher.
Verwijder zonodig eest de bestandsverwijzing en maak en nieuwe.

dit staat er in de pop-up bij het openen of opslaan. Het gaat dan fout in binsearch,

zie pop-up

Naam xxx1.NZB.GZ

Type Winrar archive, 18.0 kb

Van Binsearch.info

Ik heb explorer 7.0. Heb gekeken naar wat je zei over explorer, maar als ik extra kies zie ik geen mapopties alleen internetoptie. Kom dus niet op tabblad (bestandstype).

Laatst bewerkt:
als ik een film op haal en ik wil die via binseach opstarten, dan krijg ik de volgende text, zie fout melding:

Warning! Your system does NOT support the automatic handling of compression. This is usually caused by broken firewall software on your own computer, or the systems of your provider.
When you press the "Create NZB" button you will need to manually unpack the file with Winrar or similar software...

Hmm... vreemd verhaal. Anyway... je hoeft NZB bestanden niet uit te pakken, die kan je gwoon rechtstreeks importeren in Newsleecher.

als de andere site's geopend gaat automatisch worden deze wel goed geopend, dat zijn YABSE, Newzleech en NZBnindex.
Alleen de Binsearch wordt niet goed extracting geopend????

het heeft het altijd goed gegaan.??

Zijn er ook geen mensen die daar ook geen last van hebben, hoe moet ik dat oplossen., bedankt??

Ik zet het probleem weer eens in de aandacht, misschien help het??????

Het is nog steeds niet opgelost. jammer.

Ik sluit het probleem af omdat het toch niet opgelost wordt.

Ik herken het probleem wel. Ook ik heb problemen met het gebruik van binsearch, en met de andere zoekprogramma's niet.

Het probleem begint als ik binsearch heb geopend en een vraag heb gesteld, bij voorbeeld: zoek aria. ik krijg dan de zoekresultaten. boven aan de zoekresultaten staat deze regel:

Warning! Your system does NOT support the automatic handling of compression. This is usually caused by broken firewall software on your own computer, or the systems of your provider.
When you press the "Create NZB" button you will need to manually unpack the file with Winrar or similar software...

Ik gebruik grabit. Normaal gesproken maak ik dan de nzb. Dan krijg ik, zoals gebruikelijk, het schermpje met "bestand downloaden". Ik druk dan altijd op de knop "openen" om de nzb direct naar grabit te importeren.

Hier gaan de zaken dus niet meer normaal:
De NZB wordt dan geopend in een scherm van winrar. Daar moet ik dan opnieuw dubbelklikken op het bestandje in dit scherm. Dan wordt alles alsnog geimporteerd in grabit. Althans, tot voor kort.

Want nu opent het bestandje en nieuw scherm met daarin de gegevens van wat er moet wodren geimporteerd en gebeurt het importeren niet.
Kortom: ik kan binsearch nu niet gebruiken.

Ik hoop dat ik het probleem in begrijpelijke taal heb uitgelegd. En dat iemand een oplossing weet. Want ik vind het irritant: er klopt duidelijk iets niet. Maar wat?

Ik begrijp hieruit dat jij hetzelfde heb ervaren als ik. Zie mijn gestelde vragen hierover. Nu werk ik toch nog met binsearch. Wat ik nu extra moet doen is hem niet openen maar eerst opslaan. Dan kun je het daar vanuit opstarten en gaat het bij mij wel goed. Toch bedankt voor je berichtje, want ik vond mezelf niet serieus genomen voor dit probleem. Succes, misschien dat dit bij jou nu ook lukt.

Heb hetzelfde probleem ondervonden, ook ineens van de ene op de andere dag.
Gebruik nu newsleech of NZBindex, maar is me opgevallen dat binsearch vlotter is en meer vindt.
"Warning! Your system does NOT support the automatic handling of compression. This is usually caused by broken firewall software on your own computer, or the systems of your provider." Mischien is dit de boosdoener ??:confused:

Firewall

Hoi mensen,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Bij mij ligt het aan mijn firewall van CA (eTrust). Wanneer ik deze uitschakelijk werkt het perfect. Zodra die aan staat, dien ik de nzb eerst in winrar te openen.

Hoe ik dit moet omzeilen met de firewall weet ik nog niet. Misschien ligt het bij jou ook aan je firewall! Check het eens.

Gr. Ferdy

Als ik me niet vergis stuurt binsearch.net altijd de NZB in een gezipt (gz) bestand om bandbreedte te sparen.

Als je pc dan de melding "Warning! Your system does NOT support the automatic handling of compression." geeft moet je idd eerst de NZB.gz file uitpakken en vervolgens opstarten met je newsreader.

Gebruik je toevallig Zone Alarm als Firewall? kijk dan eens hier:
http://forums.zonealarm.com/zonelabs/board/message?board.id=gen&message.id=42565
en
http://zonealarm.donhoover.net/privacy.html

Byb501

Ik gebruik momenteel CA Internet security suite (firewall) van Etrust.

Ik heb daarin al van alles geprobeerd om de nbz.gz meteen te kunnen openen in Newsleecher. Dit lukt niet, tenzij ik de firewall uitschakel.

Iemand nog ideeen? Gr. Ferdy

Oja, deze sites had ik al bekeken... maar zonder resultaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan