BIOS batterij op of iets anders ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jef1991

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Berichten
7
Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje las dat na een paar uur mijn pc uitval en overnieuw opstart, maar sinds gisteren start mijn pc helemaal niet meer op. Het enige wat ik dan nog te zien krijg is me beginscherm maar dat is dan ook echt alles, want hij checkt ook niet me geheugen en hij laait ook niet mijn dvd speler, dvd brander, en harde schijf in.

Ik had al een topic gelezen op deze site en daar werd iets verteld over een lege batterij, alleen weet ik niet of dit ook geld voor mijn probleem.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :thumb:

Met vriendelijke groet,

Jef1991

P.s hier nog wat spec van mij pc:
Windows XP Sp2
Moederboard: Gigabyte 7VAXP-A Ultra
Intern geheugen: 768MB
Nieuwe Hardware: Laatste wat er bij is gekomen is 2 maanden geleden en toen had ik het probleem al dat me pc telkens uitviel.
 
Dit heeft in ieder geval niets met de batterij op het moederbord te maken, maar kan wel veel andere oorzaken hebben.

Begin eens om je kast open te maken en deze goed stofvrij te maken (VOORZICHTIG).
 
Wat je daarna kan doen is alles behalve je moederbord, processor, geheugen en videokaart er uit halen en kijken wat hij doet. Als hij weer draait de harde schijf aansluiten en dan 1 voor 1 de rest totdat je het probleem tegen komt.
 
@mrmusic, dit heb ik gisteren ook gedaan en net nog een keer maar helaas ik blijf het probleem houden :(

Maar ik zal nu is de tip van Robert G. proberen :)

Maar mensen alvast super bedankt dat jullie zo snel reageren op mijn vraag :thumb: :thumb:

Edit:
Toen ik dit berichtje aan het type was, laaide me pc alles heel langzaam in dus hij doet het nu wel alleen heeeeeel traag ??

Misschien iemand hier een tip voor want hij schoonmaken heeft dus wel geholpen :D Ik zal straks ook nog een keer kijken doormiddel van alles los te koppelen en 1 voor 1 weer aan te sluiten zoals Robert G. al zei ;)
 
Laatst bewerkt:
pc reboot op de gekste tijden .
dan denk ik aan een warmte probleem .
fan op de cpu even nakijken .
fan psu ook nakijken .
nieuwe psu er in zetten?????
de kast open laten staan .
 
Het probleem dat mijn pc niet meer goed opstart is verholpen, het lag aan me dvd speler. Ik heb die vervangen en hij werkt weer helemaal.

@Ultraplex, mijn pc kast staat al open ivm de warmte...ik ben daarom ook al aan het kijken naar een nieuwe Fan voor me CPU :thumb:

Mensen ik wil jullie nogmaals allemaal hartelijk bedanken voor deze goede hulp :thumb:

En van mij mag deze topic dicht ;)

Mvg Jef1991
 
Een open systeemkast is niet bevorderlijk voor koele lucht in de pc.
Veel mensen denken: als mijn pc te warm is, moet ik het zijpaneel eruit halen.
Dit is echter onzin, want met een open kast is een pc niets koeler als met een dichte.

Dit heb ik van een computerwinkel hier in de buurt, dus ik neem aan dat dit klopt.
Probeer eens een tafelventilator naast je kast te zetten(terwijl deze open is), en zie of de tempratuur daalt.
 
Een open systeemkast is niet bevorderlijk voor koele lucht in de pc.
Veel mensen denken: als mijn pc te warm is, moet ik het zijpaneel eruit halen.
Dit is echter onzin, want met een open kast is een pc niets koeler als met een dichte.

Dit heb ik van een computerwinkel hier in de buurt, dus ik neem aan dat dit klopt.
Probeer eens een tafelventilator naast je kast te zetten(terwijl deze open is), en zie of de tempratuur daalt.

Nou, bij die PC winkel zou ik dus maar geen PC kopen, want die weten er dus ook niet echt veel van.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat een PC met open kast werkt om de warmte kwijt te raken, maar het kan even een noodoplossing zijn. Wat er echt moet gebeuren is de airflow in de kast vebeteren b.v. dmv casefans of een andere cpu koeler.

Maar het helpt wel!

Vergelijk het hier eens even mee: stel je voor dat bij jou thuis in de hal de hele dag de verwarming brandt met alle ramen en deuren dicht. Dan wordt het daar een bepaalde temperatuur. Dan doe je, met nog steeds de verwarming aan, de buitendeur open. Denk je dat de temperatuur dan niet zakt?? Precies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan