bios boot niet vanaf usb!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Hallo,
Mijn laptop wil niet starten vanaf usb. Ik krijg alleen de optie om ubuntu of een eufi file te booten.
Weet iemand waarom het niet kan??
Bvd
Mvg

Heb je de usb-stick ook daadwerkelijke bootable gemaakt? En wat probeer je vanaf de usb-stick te booten?

Hij is bootable, andere computers booten wel vanaf de usb. Ik probeer Hirens boot cd te booten.

Mogelijk dat je dan in de UEFI/BIOS (tijdelijk) de legacy modus moet inschakelen, of de legacy usb-modus als deze niet ingeschakeld is.

Dat kan dat het OS dan niet meer op wil starten, maar anders kan je waarschijnlijk dus niet vanaf de USB starten. Ik heb ook niet voor niets gezegd dat je het tijdelijk als zodanig in moet stellen, enkel om de hirens boot te kunnen starten :P

Het is gelukt heel erg bedankt! Welk porgramma kan ik het beste gebruiken om mijn bestanden terug te krijgen??

pffft, dat is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Je moet enkel wel altijd ervoor zorgen dat je geen bestanden over gaat schrijven!

Overigens: wat was nu de oplossing? Dan weten anderen dat ook wanneer ze dit topic tegen komen ;)

Het is gelukt door de legacy modus uit te zetten. Maar welk programma is nu het beste??

Ik wil niet opscheppen maar zo dus moet je, .... niet vergeten dan ..:D

aepk4y.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan