BIOS: Checksum Error + toetsenbord reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippecom

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Hallo,

als ik mijn (reserve-) pc wil opstarten,komt er steeds de melding CHECKSUM ERROR (ik heb intussen al gevonden,dat dit kan verholpen worden door de 3V batterij te vervangen).

ik heb dus de batterij vervangen,maar hij blijft de melding geven,normaal als ik dan op F1 duw start hij normaal verder op.

maar nu kan ik zelfs op geen enkele toets meer drukken,want mijn toetsenbord reageert niet meer! (geen enkel lichtje brandt nog) op geen enkele USB poort.

wat moet ik nu doen om dat toetsenbord terug aan de praat te krijgen op die pc,want op elke andere pc werkt het toetsenbord wel perfect,behalve op die pc:confused:

Ander toetsenbord geprobeerd?
Als het BIOS is gereset kan de ondersteuning voor USB-toetsenborden ook gereset zijn (legacy USB support).

Idd, probeer een oud toetsenbord met een PS/2 aansluiting, oudere computers willen namelijk nog wel eens geen commando's via USB pakken voordat windows geladen is wanneer de legacy support uit staat.

bedankt voor jullie reacties, ik zal eens zoeken bij familie of vrienden naar een oude PS/2 toetsenbord.
maar wat moet ik dan precies doen om terug hem de USB toetsenbord te laten aanvaarden

PS. waarom blijft hij die Checksum error weergeven?

USB legacy support inschakelen in de BIOS zoals we beiden al gezegd hebben ;)

Checksum error wordt waarschijnlijk nog steeds weergegeven omdat je hem nog niet geaccepteerd hebt.

sorry voor het late antwoord,maar het is al een heuse zoektocht geweest naar ee PS/2 toetsenbord of adapter.

zodra ik er één heb,laat ik zeker iets weten.

eventjes de kringloopwinkel terug binnengelopen en een oud toetsenbord gevonden en het werkt! bios aanvaardt terug USB(stond inderdaad op disabled) én checksum error is verdwenen.

bedankt allemaal voor jullie hulp!
Groetjes,
Kippecom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan