bios compaq armada m700

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterrrr

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
wie kan mij vertellen hoe ik in de bios kom van mijn compaq armada m700. Ik moet nl windows XP installeren, maar hij kan de cd/dvd rom niet vinden.

In de Bios gekomen

Bedankt voor je snelle reactie BANDIT,

Maar het probleem wat zich nu voordoet is het volgende:

Ik zet mijn computer aan.. (deze is helemaal leeg afgezien van een speedsys.bat bestand wat door de leverancier erop gezet is) Wanneer ik echt niets doe na het aanzetten gaat de computer automatisch naar dit speedsys.exe bestand. Wanneer ik in dit programma: ESC toets sluit deze af. en komt er: C:\> te staan. Nu is het mijn bedoeling om op de computer Windows XP te instaleren dus na het plaatsen van de CD-rom typ ik achter C:\> D: (aangezien ik aanneem dat dit de DVD-rom is)(alhoewel ik dit niet weet want dat heeft de levernacier er niet bij gezegt) Maar wanneer ik d: toets zegt de computer: De Stationsaanduiding is ongeldig. en vervolgens verschijnt C:\> weer in beeld. Weet iemand hoe ik erachet kom wat er mis is. Ik denk namelijk zelf dat hij de DVD-rom niet kan vinden al-hoewel hij deze wel vind met het voorgeinstalleerde Speedsys programma. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik mijn windows XP alsnog kan installeren.

Bedankt alvast

En als je in het bios (dus na het aanzetten van de pc direct een paar keer op F10 drukken) de bootvolgorde veranderd zodat hij EERST van de cdrom leest?

Als je dan met de cd erin opstart dan zou de installatie vanzelf moeten starten (als je een goede bootable winxp cd hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan