Bios Compaq pressario

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Voor een kennis heb ik dus (alweer) een herinstallatie XP gedaan op een Compaq Pressario.

Het probleem wat is ontstaan is dat als je een cdtje in de dvdspeler doet het lampje blijft branden en hij em niet wil opstarten om af te draaien of whatever.

Ook geeft het icoontje in Deze computer niet weer dat de CD brander een CD brander is.

Nu wil ik beginnen door in de Bios te kijken en eventueel daar aan te geven of en hoe en waarom dan wel de bios de DVD speler en CD brander moet herkennen...

Echter, bij opstraten op Del klikken helpt niet...en andere knoppen ook geprobeerd maar niks dus.

Heeft iemand ervaring met Compaq en kan iemand mij wat voorzetjes geven om e.e.a. op te lossen voor die mensen?

:thumb:

meestal kom je met F10 in het bios van een compaq.

Compaq was dat niet F10

Ok, reageerde hij niet op...maar dat was vanmiddag voor de herinstallatie...dus wie nu wel....

Denken jullie dat ik daar inderdaad in de bios moet aangeven dat ie automatisch de speler en brander moet detecteren?

zo heb ik het wel staan.

Het is wel degelijk F10.

Hou tijdens het opstarten F10 ingedrukt totdat je links bovenin een driehoekje ziet verschijnen. Laat dan F10 los en wanneer het driehoekje weer verdwijnt druk je F10 weer in.

In mijn Compaq heeft dat door de jaren heen altijd gewerkt.

Suc6.

Jahoor, F10 was en is het...geen punt.

Maar, in de bios staat dat de spelers auto detected worden!

Echter de dvd speler daarvan blijft het lampje branden als er iets in gaat en reageert niet, speelt niet (meer) af, doet gewoon helemaal niets behalve dan dat lampje.

Nero, cd schijf kopieren, reageert ook niet!

Clone CD, zegt dat hij een dvd speler en een cd brander herkent maar doet niets met een audiocd die eringaat om 1 op 1 te kopieren.

Mag ik er langszaam maar zeker vanuit gaan dat (toevalligerwijze) de dvd speler kapot is?

Heeft het altijd gedaan....dus het kan toch ook niet aan die nippeltjes zitten achterop de speler?

En als je de DVD speler nu eens loskoppelt en dan de pc weer opstart. Vervolgens de boel weer aansluiten en dan kijken wat hij doet na weer een nieuwe start.

Wat is er trouwens bij apparaatbeheer te vinden over deze DVD speler? Staat hij daar wel?

Ik ga morgen weer verder kijken, en neem de tips ter harte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan