Bios / CPU / moederbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulefy

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
hallo ik heb een probleempje.
ik heb sinds 5 weeken andere pc gekocht (2de hands) het gaat over een :

intel celeron 3.07 ghz
1 Gig ram
foxconn 661fx7mi-RS of 661m03-g ( hier is een probleem )
geforcee 7600 GS AGP

het probleem zit het bij de CPU gebruik want deze is erg vaak ( bijna altijd) ERG hoog.
normaal zou dit zonder iets te gebruiken 2-3 cpu % zijn bij mij is dit 10-20 (met schoken)
ik vind dit niet zo erg maar het probleem is dat ik heirdoor geen films kan kijken, omdat de cpu dan domweg 100% staat en de pc vast loopt of HEEL erg traag is. ik heb codex gedownload maar dit hielp niets. een week of 2 geleden kreeg ik een eror dat mijn bios mijn processor niet ondersteunde en dat een bios update dit kon verhelpen.
dus ik ben naar de foxconn site gegaan (http://foxconnchannel.com) en daan gezocht naar bios update voor 661m03-G moederbord (dit stond aangegeven in everest)
maar toen ik in kast keek op mijn moederbord stond er dat het de foxconn 661fx7mi-rs is.
hier zit mijn probeem. welk moederbord heb ik nu en hoe kan ik mijn CPU goed maken

ik hoop dat iemand mij kan helpen

greetz matthijs.

wat heeft een bios update te maken met een schokkende videokaart en een cpu die op 100% staat .
helemaal niks .
er zal wel ergens op de pc een virus of trojanshorse staan .
scan maar eerst eens met een virusscanner .
en ja het is wel zo verstandig om ook eens de chipset drivers en de video drivers er op te zette
en ja een celeron cpu is wel een zwak aftereksel van een P4 .

Laatst bewerkt:
nou omdat het probleem kan zijn dat de bios mijn processor niet ondersteund dit ga mijn pc zelf aan ( en ik ben bij computer zaak langs gegaan en die zij dat het echter wel aan mijn bios kon liggen). helaas ben ik stom geweest om zelf bios uptedaten dit is helaas fout gegaan. ik krijg geen beeld meer wat kan ik hier tegen doen. jumpercabels heb ik al gedaan en ook een bios reset of zo (stond op moederbord manual) moet ik nu nieuw moederbord kopen. en als dit o is is het dan slim op een goed P4 processor te kopen daar bij??

maar is het dan niet slim om gelijk een nieuw moederbord met processor te kopen want als ik altijd 100% cpu heb ook met films en games moet dit aan een van deze twee liggen toch. en zo jah wat zou een goed moederbord zijn voor mij waar ik AGP 8x en DDR 1 in kan stoppen ? en wat voor processor is dan goed. ik heb er max 200 euro voor over.
maar dan moet hij het natuurlijk wel een beetje goed doen. want ik haal nu niet eens 45 FPS in counterstrike source met mijn geforcee 7600 GS.

Als je echt je 'oude' spullen zoveel mogelijk wilt gebruiken en toch ook uitbreidings mogelijkheden wilt hebben komt je al gauw uit op de Asrock 4CoreDual-VSTA en als je daar dan een 'simpele' core2duo processor bij doet (b.v. de E4400) blijf je onder je budget en kan je later nog eens overstappen op DDRII en een PCI-e videokaart en snellere processor.

is het dan slim omgelijk betere voeding te nemen of heeft hij dit niet nodig. en kan hier gewoon mijn DDR 1 kaartjes in op die moederbord. als dat zo is lijkt mij het slim om kopen. en zelf weer in te bouwen. dan hoop ik ook dat de CPU dan weer een beetje normaal is. maestro12 heb je MSN kan ik mischien even met je er over praten.

greetz matthijs en thx voor info ik denk dat ik dat maar ga kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan