BIOS dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

baasbas

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Dag mensen, ik heb hier een pc staan van kennissen. Door nog onbekende reden start deze niet meer op. Zelfs niet het bios, er gebeurt geen steek.

Dit heb ik geprobeerd:

- bios resetten dmv jumper op het moederbord = 0,0 resultaat
- geheugen gewisseld met geheugen waarvan ik weet dat het goed is = 0,0 resultaat
- moederbord batterij gewisseld met een waarvan ik weet dat hij werkt = 0,0 resultaat

Wat blijft er nog over om te proberen?
Of kunnen jullie nu al zeggen dat het einde verhaal is voor het bios?
:shocked:

Er kunnen natuurlijk ook andere oorzaken zijn, zoals b.v. een defecte voeding

Ok vergeten te vermelden. En als ik het teruglees heb je gelijk. Ik zei er gebeurt geen steek. Dat is niet echt een lekkere omschrijving. Hier wat duidelijker dan:

ledjes rondom de pc branden vrolijk, cd / dvd gaan open en dicht en je hoort ze draaien, coolerfan draait. Hij start alleen niet op. Maar dan ook helemaal niet. Niet eens het bios, scherm blijft zwart.

Dus de voeding is het ook niet

Dus de voeding is het ook niet

Dat hoeft echt niet zo te zijn...

Een brakke voeding kan nog wel genoeg stroom leveren om een ledje te laten branden en een fannetje te laten draaien, maar niet meer genoeg spanning om de pc op te laten straten!

Voor de zekerheid een andere voeding geprobeerd, 0,0 resultaat.

Tsja...

Bios dood, mobo doos, het kan best dan.

Zie je bolle cq lekkende condensatoren?

Nee, beetje stof her en der maar alles is droog, ruikt ook niet verbrand

Dan denk ik inderdaad bios dood of hele moederbord dood
Ook geen bios beeps???

nee, dat is het stomme, zelfs toen ik zonder geheugen probeerde op te starten kreeg ik nog geen piepjes eruit..

Ja daar was ik al bang voor...

Even kijken wat het gaat kosten voor een nieuwe
...en afwegen of ze nog zin hebben om geld te steken in een wat oudere pc. Het is een P4 2,6 geloof ik. En de dvd brander had ook al kuren.

Bordje a 50 euro en een alles in 1 brander ongeveer 30...
Toch weer 8 tientjes in een traag apparaat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan