bios ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulvW

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2012
Goedenavond allen. Het volgende: de batterij op het bord is 3 volt, meldingen on off... :building dmi pool en hangt ...of ....hangt op opstartscherm met de tekst en logo Ultra durable 3 etc etc . Ik heb een jumper op de 2 pennen van cmos gehad ik heb een andere batterij van 3 volt geprobeerd, ik kom niet in DEL = BIOS. Verder heb ik de a schijf vervangen, andere harde schijf geprobeerd cd rom losgelaten en hd op t eind vd lint kabel. usb stick ( met verse bios update versie F4 ) heb ik een keer gezien . Het toetsenbord reageerd maar heel even.

WHAT TO DO???
Moederbord is: GA-EP45-UD3P (rev. 1.0 )

Paul

@kloentje2,

Jou bericht verwijderd. Niet iedereen kan goed ABN, daarbij stonden er al twee spelfouten in jou twee zinnen.;)

@crash: en ik zie een fout in jouw tweede zin. :D

Tijs.

Ok, ik denk dat je POST-scherm erg snel gaat & je er dus al voorbij bent voordat je DEL ingedrukt hebt.

Wat je moet doen is direct na een herstart, als het beeldscherm nog warm is, echt meteen op DEL meppen, soms moet je daar een beetje slag van krijgen, zeker met die razendsnelle apparaten van tegenwoordig.
;)

Volgens de Gebruikers-Handleiding, die ik nog niet in het geheel heb doorgenomen, kan je ook TAB (Pagina 51) gebruiken om het POST-scherm zichtbaar te maken. Pagina 35 (BIOS):

http://download.gigabyte.ru/manual/motherboard_manual_ga-ep45-ud3p_e.pdf

Ik start de pc en hou mijn end knop / tab knop / del knop ingedrukt, niet tegelijk maar elke opstart anders. Er gebeurd het volgende ik krijg het Logo Ultra Durable 3 te zien en daar blijft t bij. Toetsenbord reageert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan