bios en beeldschermgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fordprfct

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Beste mensen,

Als halve leek en lenovo r61 bezitter zou ik graag weten hoe ik het geheugen van mijn beeldscherm kan verhogen. In de BIOS heb ik onder memory alleen de mogelijkheid om al dan niet een memory check tijdens de boot te doen en ook onder display kom ik niet veel verder.

Wie weet?

zeg maar hele leek:P

zover ik weet heeft een beeldscherm geen geheugen

waarschijnlijk bedoel jij videogeheugen

je zal dit in het bios moeten zoeken onder

'shared memory' en dan iets meer of minder er van maken.

Eeh.... het geheugen van je beeldscherm verhogen????:shocked: Da's wel een hele aparte pc dan :p Een beeldscherm heeft geen geheugen.

Wat bedoel je precies? Wil je de grafische prestaties van je pc verbeteren? Dan moet je meer videogeheugen hebben, of een nieuwe videokaart. Videogeheugen zit over het algemeen vast op de videokaart, daar kan je niet zoveel aan doen. Wel kan je een deel van je werkgeheugen ter beschikking stellen aan de videokaart (dat is het zogenaamde "shared memory". Op die manier kan de videokaart wat extra geheugen "lenen" als dat nodig is, maar verwacht daar geen wonderen van. Het is eigenlijk gewoon simpele manier om een goedkope videokaart een beetje te kietelen en zo de prestaties wat op te voeren. Wordt vooral veel gebruikt in laptops, zoals in jou geval.

Dit gedeelde geheugen was vroeger een vastgestelde hoeveelheid, die je kon instellen in het BIOS, tegenwoordig is dat vaak on demand, al naar gelang de behoefte. Soms kan je het nog handmatig aanpassen, maar zoals je al aangeeft, dat zal bij jou pc dan wel niet zo zijn.

Een hele nieuwe videokaart is eventueel een optie, maar dat is voor een laptop vaak een kostbaar verhaal. Je moet je afvragen of het dat waard is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan