bios flash fout gegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

roekiedepoekie

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2003
Berichten
29
Ik heb de bios van mijn Asus a7n8x geflashed maar dit is waarschijnlijk fout gegaan !
De pc start niet meer op, hij boot ook niet meer.
Heb hem via een jumper volgens het boekje al gereset maar dit helpt niet !
Heb de leverancier gebeld en volgens hem is hij niet meer te repareren !

Wie heeft er nog een tip ?
 
Stappen plan op de Cage wijze.

*bord loshalen
*bord vastpakken
*prullenbak open
*hand opendoen
*prullenbak dicht

succes :p

ik denk dat hij dan kapot is! (sorry voor de flauwe grap)
 
Inderdaad Cage, erg flauw.
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt.

@Roekiedepokie
Waarom wilde je je mobo flashen? Het is toch een vrij recent moederbord?
 
Het groene lampje op het board brand nog wel maar het scherm blijft zwart en de schijf doet het ook niet alleen de fan draait !
 
Het flashen heb ik gedaan met een Asus tool die automatisch de bios ophaalt van het net en hem daarna flashed, dan vraagt de tool (asus apdate) dat je moet rebooten, heb ik gadaan en bij het afsluiten van XP liep de pc vast !
Denk niet dat er iets is doorgebrand

Het word dan maar 1x vuilnisbak en 1x nieuwe A7N8X !
 
je kan hem evt. terug brengen naar de fabrikant maar dan krijg je het niet vergoed en fabrikant zal het ook niet kunnen repareren
 
weet je iemand die de zelfde mbr heeft?
zo ja d bios over zetten naar jou mbr als deze volledig is opgestart de bios er uit de oude er in en dan de flash uitvoeren .
 
eerst een backup van de flash maken van de goede eprom en deze flash gebruiken om de eprom van jou te flashen.
 
De schijf doet het niet maar de fan wel? Erg vaag, want de schijf zit rechtstreeks op de voeding en de fan op het moederbord.. Ik denk eerder aan een probleem met je voeding.

Hoe heb je je BOIS precies geflasht? Is de PC gereset geweest tijdens het flashen?

En heb je het BIOS wel correct gereset? Meestal zijn er drie pinnetjes, de jumper zit op pin één en twee. Je moet de PC uit doen, de jumper een halve minuut op pin twee en drie zetten en dan terugzetten. Je kan ook eens proberen het batterijtje van je BIOS er een halve minuut uit te halen of desnoods te vervangen, de prijs daarvan is slechts een fractie van de prijs van een nieuwe A7N8X...
 
net ook (na rommelen in het bios) dode pc gehad. Die gaf nog wel een foutmelding (1x lang en 3x kort geluid) en dan totaal niks meer.
Dan maar de oude truuc geprobeerd: batterijtje langer dan 10 sec. eruit en er terug in. ==> alles terug normaal (maar eerst in bios alles terug op defaultsettings gezet). En zonder ergens een pinnetje te moeten verzetten. Probeer maar eens. Steve zei het ook al.
Succes
Jo
 
Verondersteld dat je een AMIBIOS hebt, betekenen een lange en drie kortje piepjes dat er een videoprobleem is, ik zie dus niet dadelijk de link met je BIOS?
 
weet iemand of er bij de abit nf7-s een mogelijkheid is om de bios terug te zetten als zoiets is gebeurd?

en weet iemand of het ook mogelijk is om het moederbord zonder opgave van redenen terug te sturen, als je zelf een bios flash hebt gedaan (in windows, er werd overigens gezegt dat hij succesvol was afgesloten, na reboot helaas nix..
 
Je BIOS flashen onder Windows?? Dat is enkel mogelijk als je een dual-BIOS hebt. Zo te zien heb je die niet, want bij een dual-BIOS wordt ook automatisch de oude BIOS ingeschakeld als de nieuwe het niet doet, wat bij jou dus niet gebeurt.
 
je hoeft daarvoor NIET perse een dual bios te hebben hoor... next time beter je huiswerk maken ;)
 
met asus Liveupdate kun je gewoon vanuit windows flashen

Ik kan ze nu zo snel niet vinden maar er zijn zeker bedrijven op internet te vinden die een kapotgeflasht mobo weer aan de praat kunnen krijgen.

verder heb ik deze site voor je gevonden. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

[edit]
dit bedrijf bedoelde ik[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Fout geflashde bios . Tja een eprom is echt wel te herprogrameren. Hoe denk je dat de fabrikant er anders informatie inzet ? Als het inderdaad een foute flash is . Een computerzaak vragen om je een nieuwe met jouw geflashde eprom te maken. Of gewoon even je pc of mobo er naar toe brengen. Bedrijven die met bv. plc besturingen werken hebben ook zo'n apparaatje.

Nooit vanuit een os flashen tenzij het moederbord dit ondersteund. Je opent tenslotte ook geen wasmachien terwijl ie draaid.

Asus zal je toch echt moeten helpen. Heb net een paar dagen terug een artikel gelezen over deze vorm van bios updaten. Erg gebruikers vriendelijk en legt door de update mogelijkheid toch echt het ei bij de fabrikant neer.

Als ik zo je verhaal lees kon het nog wel eens zo zijn dat er gewoon een bios instelling fout staat. Geen idee of het een zelfbouw pc is of niet. Als de fabrikant zoiets is als scheer en foppen of radio "nogwat", bel dan eens met een zaak die wel weet waar ze over praten.

succes
 
mijn moederbord ondersteund het wel, dus dat moet het probleem niet zijn... maar ik ga hem eerst maar ens proberen terug te sturen, ik heb dit moederbord pas sinds maandag namelijk...
 
Heb hier een gouden tip !!
Surf naar http://www.flashbios.org en je bios wordt geherprogrammeerd en dit alles binnen een week en voor € 10,- Voor € 30,- kan je bij hem ook een nieuw bios bestellen. Heeft mij aardig wat geld gescheeld !! € 10,- of een nieuw moederboard.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan