bios flash fout gegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
@roekiedepoekkie

Heb jij een nieuw bord gehaald? Ik heb hetzelfde probleem maar heb absoluut niet geflashed..
 
Geplaatst door Stigter
@roekiedepoekkie

Heb jij een nieuw bord gehaald? Ik heb hetzelfde probleem maar heb absoluut niet geflashed..

jei heb een mooi putertje.:)

Er is een virus die de bios op sommige mobo's kan veranderen. Kan het mis hebben maar volgens mij noemden ze het destijds het tjernobyl virus. Kennis van mij heeft deze enkele jaren terug ook gehad. Zijn zoon had middels wat floppies ook de pc's op zijn school geinfecteerd. Dat was via tekening opdrachten van autocad. Hem kennende waarschijnlijk inclusief de nodige spellen :)

Moraal van 't verhaal is dus dat virus . Mischien helemaal niet van toepassing voor jouw maar je weet maar nooit.
 
Lijkt mij sterk dat het een virus is...
Maar hij zou worden opgestuurd naar asus, volgens winkel is de bios overleden.
zij konden hem ook niet flashen omdat ze het scherm nog geeneens te zien krijgen om alt f2 te doen...

Putertje zou nu met een asus a7n8x zijn die dual channel ondersteund..

Helaas werk ik nu met het oude systeem
amd xp 1500
512 mb sdram

Nog niet verkeerd, zker niet met mijn nieuwe videokaart, maar ik wacht met spanning af wat asus ervan gaat zeggen.
 
Ook best wel benieuwd hier. Zou het erg op prijs stellen als je der nog eens op terug komt. Alvast bedankt.

Dat virus werd trouwens makkelijk opgepikt door norton hier. Twas maar een tip .
 
een bios die dood is kan men opnieuw aan maken ook een winkel moet dit kunnen als men het idem mbr in huis hebben.
de nieuwe bios in de kappote mbr op floppy flash prog
als de comp is opgestart de nieuw bios er uit de aude dode er in flsh prog starten en bios save gebruiken de bios wordt overschreven met de nieuwe bios die in het geheugen is geladen ,
doe zelf bij klanten die bij mij een comp heebn gekocht ook als bij hun een bios update niet de goede was. werkt
mischien iemand die eprom`s kan branden en deze voor een prikkie op de markt aan kan bieden
 
Fijn dat je reageerd dinoshop, maar op dit moment hadden ze enkelt de -x type in huis.
Ze zouden hem opsturen..
Maar over dit probleem ga ik verder in deze thread
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan