Bios flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitewolff

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo Beste Mensen,

Hoe kan ik de boot sektors flashen.Mijn verhaal niet te lang makend.Had een nieuwe bios flash gedaan.en toen werkte mijn n-force lan netwerk niet meer.en de anderen nog wel die van realtek.Dus heb ik de oude bios weer terug gezet en het blijft het zelfende,werkt nog niet.Kan gewoon op internet met die anderen lan verbinding,maar ja ik wil dat natuurlijk dat alles werkt.Heb de bios al een paar keer gereset.Opnieuw ingevuld.Zelf windows opnieuw geinsteleerd.Oude bios geprobeerd maar werkt niet.Ik denk dat het aan de bootsektor ligt,en als ik alles opnieuw flash met bootsektor dat het dan wel goed komt.Ledje van lan brand wel,dus zeker niet kapot.Mac adres kan ik niks van vinden in de bios,als ik daar iets van in kon vullen is het mischien ook opgelost.Wie is hier wat slimmer in ,dan ik zelf.

Heb een msi K8N Neo2 Platinum lekker overclockt werkt verder perfeckt.

Groet Indiaan.

Vraagje hoe Flash jij een bootsector?:confused:

Heb je na het Flashen van het Bios wel het Bios gereset?
Dit door de "Load setup defaults" of Fail save defaults" in het Bios te doen en "Save and exit" te doen. Eventueel de Bios volledig te resetten, door de CMOS-Clear jumper te gebruiken(zie handleiding) of de moederbord batterij er voor een minuut of 10 á 20 eraf te halen en de 220V stroom voorziening los te koppelen.

Ja ik heb de jumper gereset.Nou het gaat mij om die groene of blauwe vlakjes met flashen,hoe kun je die flashen,dat zijn volgens mij de bootsektors.Daar gaat hij met flashen gewoon over heen.Ik denk als je dat op de een of anderen manier kunt flashen dat het wel weer goed komt.

Nou het gaat mij om die groene of blauwe vlakjes met flashen

Wat bedoel je hiermee, en wat wil je nu precies Flashen,je Bios .
Of bedoel je Defragmenteren?

Of bedoel je misschien je Bootsector repareren, oftewel vanuit de recovery console van Xp 'fixboot' dan wel 'fdisk /mbr' te gebruiken, maar dat is nog steeds geen flashen :rolleyes:

Geplaatst door maestro12
Of bedoel je misschien je Bootsector repareren, oftewel vanuit de recovery console van Xp 'fixboot' dan wel 'fdisk /mbr' te gebruiken, maar dat is nog steeds geen flashen :rolleyes:
Precies, daarom vroeg ik het mij ook af.
:rolleyes:

Dacht dat ik de vraag wel duidelijk had opgeschreven,maar volgens mij dus niet. Heel simpel.Heb een nieuwe bios geflasht.Daarna werkte een van mijn netwerk poorten niet meer,heb er twee op het moederbord.de nieuwe bios was gewoon ****.Toen heb ik de oude bios weer terug gezet,en toen werkte nog een netwerk poort niet.En die wil ik nu weer gewoon werkende hebben. Ledje brand gewoon, in feite kan hij zijn mac adres niet vinden.Heb al van alles geprobeerd,maar tot nu toe nog niet gevonden.

Heb je in apparaatbeheer gekeken of er geen vraagtekens staan bij je netwerkkaart?

Ja staan er geen,echt de gekste dingen geprobeerd.Ik vind het ook vreemd.

Je hebt wel de twee aparte drivers daarvoor geïnstalleerd, het zijn namelijk wel twee verschillende (Realtek en Marvell) Welke zie je staan in je apparaatbeheer??

Realtek en nForce. Ik heb er nooit geen last van gehad.Ik hoef normaal maar 2 drivers te installeren nvidia forceware en nForce driver Loopt verder als een zonnetje.

Twee vraagjes, staan de LAN controllers in de bios wel op 'auto' (MAC lan) dan wel op enabled (Realtek) ???

Je hebt toch niet per ongeluk een verkeerde bios er in geflashed b.v. die van de K8N Neo Platinum ??

Alles staat goed in de bios auto' (MAC lan) dan wel op enabled (Realtek) anders kon je hem binnen windows ook niet zien.en daar geeft hij aan bij hardware dat alles correct is,en nee ik heb de goede bios geflasht.K8N Neo2 Platinum.

Hier wil ik echt achter komen hoe dat kan,de laaste 3bios van dit moederbord waren echt prut.

Hallo mensen,

Het probleem is opgelost,heb de bios chip leeg gemaakt met flashen,en daar hebik een nieuw vezonnen mac adres ingevuld en de bios opnieuw gefasht,en alles werkt weer.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan