Bios flashen, ben vast gelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je echt een A8N-VM hebt, dan heeft hij een video onboard, gebruik die eens.

Er zit niets meer in mijn hoge hoed.
Brander / DVD compabiliteit?

Ik heb geen onboard kaart, ik had wel een kaartje erbij gekregen van 64mb ofzo (laagste pci-e die er was, en ik moest een videokaart kiezen in het lijstje anders stuurden ze mij de pc niet op (dus dat zou betekenen dat hij geen onboard heeft), hoe kan ik het testen of hij een onboard heeft? Mijn broer zei ook dat het misschien aan maxdata lag aangezien ik een samengestelde pc van maxdata heb als basis en dat uitgebreid heb met wat geheugen en een geforce 8800 gts. probeer ik die als allerlaatste redmiddel nog te gebruiken, anders laat ik mijn broer even op zijn werk vragen. Anders is het over en uit met vista voor het moment.

EDIT: :Laat maar, heb al geprobeerd met de onboard vid kaart.... Had de ingang gevonden, 8800 eruit gehaald, en daarna de pc opgestart.... Weer boot hij hem niet op hetzelfde stuk, precies hetzelfde scherm. Ik snap het echt niet meer...... Het vidkaart idee is dus van de kaart, is het dan Maxdata die heeft zitten knoeien met de mobo of is het de bios die niet goed is.... Of dan misschien toch de DVD (hoewel die echt draait op mijn laptop en die van een maat zonder enkel probleem)

Laatst bewerkt:
Je hoeft alleen maar aan de achterkant van je pc naar de aansluitingen te kijken.

Onder de aansluitijng van je muis en toetsenbord zit een roze en een blauwe aansluiting. De blauwe moet je hebben.
Moet je in je BIOS wel ff de onboard videokaart enablen.

(ps: ik dacht dat jij je BIOS naar de standaard waarden had gereset? )

Laatst bewerkt:
Onboard hoeft niet enabled te worden als hij al draait als er helemaal geen extra vidkaart bij in zit en als ik de kabel gewoon achterin de pc op de goede plek heb gedrukt toch ? En ja ik heb de standaardwaarden teruggezet.... Ik heb nog nooit een BIOSflash gedaan pier dus dat kan ook niet fout zijn gegaan....

Edit: net gekeken waar ik de kabel in heb gestopt en dat was een Digitale ingang (wit) en geen anologe (blauw). Wat moet ik precies doen volgens jou, patrick, om die onboard vid kaart aan te zetten? kan wel een anologe kabel er in drukken maar kan digitaal ook gewoon (want dat heb ik net gedaan namelijk).

Laatst bewerkt:
Omdat die tekens gegenereerd worden door de bios vesa driver, vandaar, maar dat wil niet zeggen dat het de oorzaak is.

Probeer het eens met 1 reepje geheugen, zonodig omwisselen, mag gewoon ook die van 512mb zijn.

Het is, al met al, een raar verhaal.:(

Onboard hoeft niet enabled te worden als hij al draait als er helemaal geen extra vidkaart bij in zit en als ik de kabel gewoon achterin de pc op de goede plek heb gedrukt toch ? En ja ik heb de standaardwaarden teruggezet.... Ik heb nog nooit een BIOSflash gedaan pier dus dat kan ook niet fout zijn gegaan....

Edit: net gekeken waar ik de kabel in heb gestopt en dat was een Digitale ingang (wit) en geen anologe (blauw). Wat moet ik precies doen volgens jou, patrick, om die onboard vid kaart aan te zetten? kan wel een anologe kabel er in drukken maar kan digitaal ook gewoon (want dat heb ik net gedaan namelijk).

Zit er onder je muisaansluiting geen analoge(blauw) poort?

Zit er onder je muisaansluiting geen analoge(blauw) poort?

Jawel, maar direct onder mijn muis aansluiting zit een witte, rechts daarvan een roze, en onder de witte zit een blauwe (analoge) poort. Maar ik zie het nut er niet echt van in om dat te proberen als vista gewoon crasht. Het moet iets met het moederbord te maken hebben, misschien heeft mijn broer nog wel een legale (originele dvd) versie van vista liggen (die niet gebrand is op dvd)(Die ik nu probeer is legaal en getest op 2 laptops).

Heb al een streepje geheugen eruit gehaald pier. Geen succes.

Ja, maar dat waren dus allemaal klasgenoten van mij die die versies op DVD hebben gebrand (allemaal legale versies via de school verkregen die ze konden downloaden als image). Ik wil nu een DVD die van microsoft is en dus niet een gebrande-gedownloade versie. Vandaar dat ik zei dat het toch nog aan de DVD zou kunnen liggen... snap je? :)

Ik los het zelf voorlopig wel op, anders bel ik ASUS wel of Maxdata. Bedankt voor de hulp, heb in ieder geval veel dingen weg kunnen strepen nu.... Ik laat weten wat het probleem is als het opgelost is :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan